• Anonym (Höggravid)

Är så less på detta nu :( (gravid v 39 + 4)

Hej!

Är gravid i v. 39 + 4 med mitt andra barn och nu pallar jag inte mer. Sover så fruktansvärt dåligt. Har svårt att hitta en bekväm sovställning, vaknar med kramp i vaderna, har så svårt att andas och får halsbränna. 

Bebisen har legat rätt i fleeera veckor men var inte fixerad senast. På fredag ska jag göra en hinnsvepning men är rädd att det inte går då jag tror att hen inte fixerat sig ännu pga att jag fortfarande är så tungandad. 

Tror ni man kan ringa bm och se om man kan be om en hinnsvepning redan imorgon om det går? Eller be om en igångsättning?

Vet inte hur jag ska palla ens några dagar till :(

• Svar på tråden Är så less på detta nu :( (gravid v 39 + 4)
  • mamaleona

Det ÄR jobbigt sista dagarna/veckorna. Försök härda ut genom att tänka att det alltid är bättre om förlossningen startar spontant. Kanske ta nån sömntablett tn?! Tänk inte på fixerad/inte fixerad, det är inte relevant då du är omföderska. För omföderskor fixeras sällan babyn för förl startar. Hälsn en bm

• mamaleona
    mamaleona skrev 2024-01-10 07:38:13 följande:

Det ÄR jobbigt sista dagarna/veckorna. Försök härda ut genom att tänka att det alltid är bättre om förlossningen startar spontant. Kanske ta nån sömntablett tn?! Tänk inte på fixerad/inte fixerad, det är inte relevant då du är omföderska. För omföderskor fixeras sällan babyn för förl startar. Hälsn en bm

FÖRE förlossn startar skall det stå
  • Anonym (Höggravid)
    mamaleona skrev 2024-01-10 07:38:13 följande:

Tack för ditt svar.
    Skulle jag kunna be om att få sömntablett när jag träffar bm? Trodde inte man fick ta det som gravid men det skulle ju kunna vara en lösning.

Kan man göra en hinnsvepning trots att barnet inte är fixerat menar du? Dvs att tappen kan ha minskat ändå? Håller tummarna för det i så fall!
  • Anonym (hm)

De sista veckorna är helt fruktansvärda, så jag förstår precis hur du känner och mår. Det där med hinnsvepning vet jag egentligen ingenting om så jag ska inte uttala mig något där, men du ska veta att du inte är ensam och majoriteten av alla höggravida känner exakt som du gör. Det är svårt att föreställa sig hur sjukt dåligt man mår sista tiden, när man i början bara VÄNTAR på att magen ska börja synas. Jag var höggravid förra vintern och med vinterkläder på är det dessutom ännu värre. Håll ut. Bebis är snart här!

• OlManH

Åh nej, stackars dig som har en frisk bebis på gång.

• mamaleona
    Anonym (Höggravid) skrev 2024-01-10 09:43:13 följande:
    Tack för ditt svar.
    Skulle jag kunna be om att få sömntablett när jag träffar bm? Trodde inte man fick ta det som gravid men det skulle ju kunna vara en lösning.

Kan man göra en hinnsvepning trots att barnet inte är fixerat menar du? Dvs att tappen kan ha minskat ändå? Håller tummarna för det i så fall!
    Absolut kan man ta nån enstaka sömntablett, fråga henne. Hinnsvepning kan göras oberoende ja.
  • Anonym (Höggravid)
    Anonym (hm) skrev 2024-01-10 10:05:04 följande:

De sista veckorna är helt fruktansvärda, så jag förstår precis hur du känner och mår. Det där med hinnsvepning vet jag egentligen ingenting om så jag ska inte uttala mig något där, men du ska veta att du inte är ensam och majoriteten av alla höggravida känner exakt som du gör. Det är svårt att föreställa sig hur sjukt dåligt man mår sista tiden, när man i början bara VÄNTAR på att magen ska börja synas. Jag var höggravid förra vintern och med vinterkläder på är det dessutom ännu värre. Håll ut. Bebis är snart här!

Jag har förstått att många känner såhär mot slutet. Det är väl som du säger bara att hålla ut. Är lite rädd att inte orka med en förlossning när man redan nu är helt slut, men det gör man väl när kroppen väl ställer sig in på det!
    mamaleona skrev 2024-01-10 12:38:32 följande:
    Absolut kan man ta nån enstaka sömntablett, fråga henne. Hinnsvepning kan göras oberoende ja.
    Tack, jag ska fråga!
Svar på tråden Är så less på detta nu :( (gravid v 39 + 4)