• Anonym (Vanessa)

Inte gravid väl?

Känner mig så fånig för jag borde verkligen inte skriva en sådan här fråga, men nu gör jag det.

Jag börjar närma mig övergångsålder och har spiral. De sista månaderna har min mens kommit oregelbundet och sparsamt. Tolkar detta som förklimakteriet. 

Nu har jag haft som kraftig mensvärk och blött lite. Der har blivit blött vid två tillfällen, ena då jag nyligen varit på toaletten. Jag har i några dagar känt något i magen, mest vid stillasittand eller läggdags. 

Det är 16 år sedan jag fick barn senast så jag minns inte hur det känns som gravid , men jag tycker nog det känns som det är något som rör sig. Är jag helt ute och cykla? 

• Svar på tråden Inte gravid väl?
  • Anonym (Eva)

Ta ett graviditetstest bara så får du svar?

• Anonym (Vanessa)
    Anonym (Eva) skrev 2024-01-09 17:29:59 följande:

Ta ett graviditetstest bara så får du svar?

Det ska jag göra. Är fortfarande i stadier där jag verkligen funderar på om det kan stämma, men sen är det inte givet att svaret skulle bli positivt OM jag nu skulle vara gravid. Hcg sjunker allt eftersom och ett test kanske inte ger rätt resultat just därför. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Vanessa) skrev 2024-01-09 18:09:48 följande:
    Det ska jag göra. Är fortfarande i stadier där jag verkligen funderar på om det kan stämma, men sen är det inte givet att svaret skulle bli positivt OM jag nu skulle vara gravid. Hcg sjunker allt eftersom och ett test kanske inte ger rätt resultat just därför. 
    HCG sjunker ner till ca 4000-117.000 i vecka 21 och framåt och clearblue digitala har känslighet på 10ml så ska inte va nåt problem 
  • Anonym (Vanessa)

Trodde verkligen inte jag hade chans att bli gravid, men det var jag. Är tydligen i vecka 18. Jobbigt att behöva börja om med småbarnslivet igen. 

Svar på tråden Inte gravid väl?