• Anonym (Ledsen mamma)

    Sonen fortfarande i familjehem

    För att göra en lång historia kort...

    Jag och min man fick efter ett lyckat ivf försök en liten kille som föddes 7 veckor för tidigt (åkte på havandeskapsförgiftning).. hamnade på neonatalavdelningen med pojken och var där i 10 veckor, där fick vi första orosanmälan mot oss för brist i föräldraskap och för att sonen föddes för tidigt. Vi märkte att sekreteraren som vi fick hade egen agenda då hon ville skicka oss till ett utredningshem i Göteborg. Ni vet säkert vilket, där behandlades vi som kriminella och en av de anställda sa där efter två veckor på hemmet att vi inte skulle åka hem med våran son.

    Veckorna gick, vi tog hand om sonen dag som natt, så kom den fasansfulla dagen då soc sa att vi inte skulle få med våran son hem. Och nu sitter vi här idag nästan två år senare och har ännu inte fått hem honom..

    Har gått på två rättegångar och har förlorat båda, sträcker nu ut en hand och ber om hjälp... Vad ska vi göra?? 
    Alla svar kan hjälpa

  • Svar på tråden Sonen fortfarande i familjehem
  • Anonym (Ninni)

    Det ni ska göra är att ta till er det ni brister i som föräldrar och jobba på det. Ingen socialtjänst tar ett barn för att det föddes för tidigt och ingen socionom kan ensam besluta om föräldrar ska till ett visst hem.
    Vad hände på neo som personalen reagerade på?

  • Anonym (Ledsen mamma)

    Det de tyckte vi brast i var föräldraförmågan.. pojken föddes 7 veckor för tidigt, han har såndmatats sedan dag ett. Vi fick deligering på plats, så vi var de enda som fick mata honom på det sättet..

  • Anonym (O)

    Först om främst är jag hemskt ledsen för att du och din son inte kan vara tillsammans. Förstår att det måste göra riktigt ont. Och det jag skriver fortsättningsvis är inte i syfte att trycka till dig, utan för att vara realistisk och se nyktert på situationen. Det kommer inte hjälpa att orera om hur elak socialtjänsten är.
    Så om du vill att någon ens ska kunna närma sig nån form av råd till dig så måste du först och främst vara ärlig och berätta mer i detalj vad anledningen var att ni inte ansågs lämpliga att ta hand om sonen. För det finns ingen här som kommer att tro på att det var på grund av att du fick havandeskapsförgiftning och födde för tidigt. Sånt händer varje dag, och ingen får sitt barn omhändertaget på grund av det. Ni har dessutom förlorat inte en men två rättegångar, så nog ligger det mer bakom än en socialsekreterare med en "agenda". Vad gör ni för att visa att ni är kapabla föräldrar? Vilken förändringar har ni gjort, vilken hjälp har ni sökt och erbjudits?

  • Anonym (Ninni)

    Men VAD brast ni i?
    Du måste ju veta vad de sagt. Ni matade honom, vad gjorde ni mer? Eller snarare, vad gjorde ni inte?

  • MsM84
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2024-01-09 11:38:44 följande:

    Det de tyckte vi brast i var föräldraförmågan.. pojken föddes 7 veckor för tidigt, han har såndmatats sedan dag ett. Vi fick deligering på plats, så vi var de enda som fick mata honom på det sättet..


    Föräldraförmåga handlar om väldigt mycket mer än att mata barnet. Ni måste ha fått förklaringar och motiveringar om hur er föräldraförmåga anses brista? I domen t ex.
  • Spucks

    Ditt barn har tagits ifrån er och ni har förlorat två rättegånger - ändå anser du tydligen att ni har gjort/gör något fel.
    Det är just därför ni inte har f
    ått tillbaka ert barn! Utav dina inlägg kan man nå slutsatsen att ni inte inser era brister och därför kan ni inte göra förbättringar.

  • Anonym
    Spucks skrev 2024-01-09 20:56:36 följande:

    Ditt barn har tagits ifrån er och ni har förlorat två rättegånger - ändå anser du tydligen att ni har gjort/gör något fel.
    Det är just därför ni inte har fått tillbaka ert barn! Utav dina inlägg kan man nå slutsatsen att ni inte inser era brister och därför kan ni inte göra förbättringar.


    Känns det bra att strö salt i ts sår?
    Aldrig hört talas om soc och deras vansinnesomhändertaganden?

    -----------

    Ts, jag beklagar verkligen ert öde. Tyvärr har jag inga konkreta råd att komma med då du berättat så lite.
    Får ni träffa sonen alls?
  • Rockärbäst

    TS, jag hade havandeskapsförgiftning båda graviditetena ( -00 & -03) och äldsta barnet är född 7 veckor för tidigt. 
    Men våra barn blev inte omhändertagna!
    Så ni måste ha gjort ngt fel!

  • Anonym (Toker)

    Oavsett om det är sant eller ej måste domstolen haft en annan motivering, vad skrev dem?

  • Anonym (Barfota?)

    Går din man barfota?
    Det du skriver är väldigt likt en annan tråd här.

Svar på tråden Sonen fortfarande i familjehem