Brickebacken, Örebro?
Bor i en liten by med familjen uppåt i sverige, och vi har bara råd att äga en bil vilket gör det svårt för båda vuxna att pendla då inga direkta bussar går.
Nu när föräldraledigheten är förbi har jag insett att jobb är inget man bara får sådär, framför allt inte runt om där vi bor eller utan en viss erfarenhet inom specifika områden osv.
Så nu börjar vi söka oss tillbaka till min gamla hemstad där jag är född och uppvuxen, Örebro. Nu flyttade jag därifrån för ca 9 år sedan, men bodde då själv i ett ytterområde då som jag faktiskt trivdes i. Sen om det var pga att jag lyckats lämna ett destruktivt förhållande eller om det var mitt barndomsområde vet jag ej.
Hur som. Större boenden (treor och uppåt) verkar vara omöjliga att finna i det "bättre" områdena och köpoängen vi har fått hintilltills är bara några hundra.
Men nu har vi fått till en visning på en lgh i Brickebacken via privat hyresvärd. Älskar planlösningen, men det är ju ett ytterområde. Vi flyttar med barn och vill ge dom en trygg uppväxt. Hur är det området just nu?
Något annat ytterområde som är en aningen bättre?