Bästa framåtvända bärselen?
Behöver tips på bra framåtvända bärselar som är enkla att ta på och av själv.
vilka har ni gillat mest och varför?
Behöver tips på bra framåtvända bärselar som är enkla att ta på och av själv.
vilka har ni gillat mest och varför?
Inget bra tips? mest en undran om varför du efterfrågar detta ?då små barn mår bäst av att vara vända mot föräldern ..samma sak med vagn- de ska sitta vända mot föräldern fram tills dess att de konstant inte bara då och då under färden vänder sig ut och försöker titta framåt .
Det finns mycket forskning på hur små barn mår dåligt av att mötas av alla dessa intryck i snabbt tempo utan att ha möjlighet att få bekräftelse för / hjälp att tolka vad de ser av föräldern .
Något av det värsta är dessa som springer med ett litet barn framåtvända..? hen gillar det och somnar så snabbt? ja barnet somnar för att skydda sig själv och för att kunna stänga av alla dessa intryck så av ren självbevarelsedrift blundar barnet!
Inget bra tips? mest en undran om varför du efterfrågar detta ?då små barn mår bäst av att vara vända mot föräldern ..samma sak med vagn- de ska sitta vända mot föräldern fram tills dess att de konstant inte bara då och då under färden vänder sig ut och försöker titta framåt .
Det finns mycket forskning på hur små barn mår dåligt av att mötas av alla dessa intryck i snabbt tempo utan att ha möjlighet att få bekräftelse för / hjälp att tolka vad de ser av föräldern .
Något av det värsta är dessa som springer med ett litet barn framåtvända..? hen gillar det och somnar så snabbt? ja barnet somnar för att skydda sig själv och för att kunna stänga av alla dessa intryck så av ren självbevarelsedrift blundar barnet!
Mitt barn har sedan 1 mån ålder sprattlat som om jag satt en vildkatt i selen när den är vänd mot mig. Kombinerat med skrik och gråt. Det enda som går är om bebis är så trött att hen däckar direkt. Men sekunden efter hen vaknar är det fullt sprattel igen.
Att jag frågar är då jag har ett något äldre barn med och ibland behöver ha två händer fria för det barnet. Jag tror knappast det är bra att helt ignorera ett storasyskon med för lillasyskonets skull eller vad tror du?
Därför är min tanke att när bebis blir så gammal att hen är helt nackstabil kanske testa en framåtvänd sele några gånger ibland för att helt enkelt rodda vardagen. Storasyskonet avskydde nämligen inåtvänd men accepterade utåtvänt - men den Babybjörn jag hade då satt inte bra på mig.
Har du provat att bära på ryggen eller höften? Många selar går att knäppa över bysten på bäraren istället för runt midjan så ett litet barn hamnar högt och kan se, samtidigt som det är mer skyddat för intryck och sitter bättre.
Framåtvänt på magen är svårt att få ergonomiskt både för barn och bärare, plus att barnet blir översköljt med intryck. Hemma kan det väl funka korta stunder men tycker inte en sån sele är prisvärd.