• dennis78

Vill bli polis, men dömd som ungdom.

Jag blev dömd för misshandel och ringa narkotikabrott x2 som 19 åring när jag var ung och trasig efter min pappas självmord. De tog även mitt DNA och fotograferade mig.
    Nu är jag 38 och allt har gallrats bort för länge sedan då det är max 10 år för de brott jag begick.

Frågan är dock om någon vet ifall de ÄNDÅ kan se mina brott från när jag var yngre?

Jag har senaste 20 åren levt på lagens rätta sida, studerat, arbetat fulltid regelbundet och uppfostrat min familj.

Någon som VET om det är möjligt att komma vidare?

• Svar på tråden Vill bli polis, men dömd som ungdom.
  • Tow2Mater
    dennis78 skrev 2024-01-07 11:15:32 följande:
     Det framgår inte om de kan se domar även fast gallringstiden är borta för länge sedan.

Att jag inte är med i belastningsregistret vet jag.
    Frågan är om de kan se gamla domar ändå.
    Man kan kanske tolka meningen I den mån du känner dig mer bekväm med att söka in till polisutbildningen först efter det att uppgifterna har gallrats ur belastningsregistret är ju även detta, givetvis, en möjlighet olika. Jag tolkar den som att det syns inte.

Oavsett kan du ju soka iallafall. Det var länge sedan, och en helhetsbedomning gors ju. Men var ärlig om det ifall de frågar. Det tror jag är viktigt.
  • MagganTop

Du kan komma vidare. Var bara ärlig o säg samma du skrivit här, tryck på att du nu är laglydig och att du var ung o dum och att du av det har lärt dig saker, fått perspektiv osv

Svar på tråden Vill bli polis, men dömd som ungdom.