Bråk om arv/bouppteckning prylar mm
Min mormor gick bort i våras och lämnade efter sig hus och allt. Min mamma och hennes två systrar har under året delat upp möbler, konst värdesaker mm och det har varit en hel del bråk då en av min moster påstår att hon har blivit lovad i princip allt av värde. Nu har de kommit så långt att det bara är saker kvar som de själva inte vill ha. Min ena moster var där med sina två barn alltså mina kusiner som är mycket äldre under jul och de tog lite grejer. Men vad jag fattade det som typ en tavla var eller nåt.
Min andra moster har ett barn som bor på ett hem typ så är inte intresserad. Så blev jag tillfrågad om jag ville ha nått innan det slängdes på tippen. Jag tog då grytor, köksgeråd, lite handdukar och sånt. Det blev en hel del och min mamma och den ena mostern var glada för "då får vi mindre att köra bort". Jag tog en hel del tillslut.
Nu är min andra moster HELT galen för att jag har fått mer än hennes barn?! Tycker inte det är rätt! Min mamma är tyvärr väldigt svag mot henne så nu ber hon mig också att körs tillbaka med skiten ursäkta.... jag har liksom börjat använda visa grejer plus att det är en bit att åka. För att det ska slängas hellre? Har inte mycket att säga emot men är det här helt korrekt??