• Anonym (Förstår inte)

Varför stalkar en förlovad kvinna mig via sociala medier?

Jag har en kvinna i min närhet som jag har känt under många år totalt sett , vi sågs inte under ca 10 års tid och återsågs för ett år sen. Hon började ett tag efter följa mig på Instagram, ser absolut inget konstigt med det utan följde tillbaka.

Sen dess så har hon i det närmaste stalkat mig via både Facebook och Instagram. Detta visar sig genom att om jag tex lägger upp en story ( dem som försvinner efter ett dygn ) så tar det näst intill aldrig mer än en halvtimme tills hon sett den. 

Jag ser inget konstigt i att man följer någon , men det här känns lite extremt , en halvtimme är ju inte lång tid. Jag finner detta märkligt. Eller kan det vara så att jag överanalyserar det hela? 

• Svar på tråden Varför stalkar en förlovad kvinna mig via sociala medier?
  • Anonym (M)

Ja, du överanalyserar. Om du tycker det är obehagligt så ta bort henne. 

• Anonym (H)

Hon stalkar dig inte, men jag hade nog också reagerat om någon gjort så. Å andra sidan - du noterar och kollar hur snabbt hon kollat dina stories. Det är kanske lika konstigt det? (Jag använder inte stories, så vet inte helt hur det funkar.)

• Anonym (f)

Ja detta var jättelöjligt, hon är bara limmad till sin telefon antagligen

• Anonym (Mia)

Hon är förmodligen bara beroende av sociala medier. När hon börjar gilla allt du lägger upp, gillar gamla inlägg eller kontaktar dig privat kanske det börjar bli lite märkligt.

• Tukt

Folk har väl olika beteenden på sociala medier. Att ditt, TS skulle vara det rätta, och att den "stalkande" kvinnan skulle vara fel, är ditt subjektiva antagnde.
    Och även om detta skulle vara stalking, så hur ska någon annan kunna veta vad som rör sig i hjärnan på en vilt främmande människa?

• Anonym (?)

Hon är säkert uttråkad eller en nyfiken person med mobilberoende, som ofta kollar allt nytt som läggs upp...

Det är troligtvis inte dig specifikt hon kollar upp, tror jag, utan hon checkar sitt flöde ofta bara, och du råkar ingå där.

• Anonym (sådär)

Ja snart kokar väl hon kaniner hos dig... ta screenshots och skicka till hennes kille så ska du se att det löser sig ganska snabbt.

• Lynx123

Låter inte alls som stalking utan snarare en person som kollar sociala medier mycket - det gör många.

• Auditanne
    Lynx123 skrev 2024-01-11 10:55:44 följande:

Låter inte alls som stalking utan snarare en person som kollar sociala medier mycket - det gör många.

Önsketänkande tror jag. Män som gillar att smickra sig själva med tanken på att kvinnor jagar dem.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2024-01-05 10:40:39 följande:
    Varför stalkar en förlovad kvinna mig via sociala medier?

Jag har en kvinna i min närhet som jag har känt under många år totalt sett , vi sågs inte under ca 10 års tid och återsågs för ett år sen. Hon började ett tag efter följa mig på Instagram, ser absolut inget konstigt med det utan följde tillbaka.

Sen dess så har hon i det närmaste stalkat mig via både Facebook och Instagram. Detta visar sig genom att om jag tex lägger upp en story ( dem som försvinner efter ett dygn ) så tar det näst intill aldrig mer än en halvtimme tills hon sett den. 

Jag ser inget konstigt i att man följer någon , men det här känns lite extremt , en halvtimme är ju inte lång tid. Jag finner detta märkligt. Eller kan det vara så att jag överanalyserar det hela? 

Ja, du överanalyserar. Jga kollar instastories när jag är uttråkad, eller på toa typ. Det är ju lite av en slump vilka som råkar ligga uppe bland topp 20-30 just då.
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (gg) skrev 2024-01-16 19:42:39 följande:
    Ja, du överanalyserar. Jga kollar instastories när jag är uttråkad, eller på toa typ. Det är ju lite av en slump vilka som råkar ligga uppe bland topp 20-30 just då.
    Har nu valt att tro att det är övertänk kring detta! Visst , högst en halvtimme är fort , och nu senast 5 min. 

Trots detta väljer jag att tro att det är som du och flera säger! 
Svar på tråden Varför stalkar en förlovad kvinna mig via sociala medier?