Inlägg från: Anonym (JB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JB)

Vem är pappan?😱 Hjälp!

Har det någon betydelse?

• Anonym (JB)
    Anonym (...) skrev 2024-01-06 03:15:00 följande:
    "otur"? "just den månaden man byter partner"? "sådant som händer"?   // Tomte Brukar du byta partner på det sättet, att det går tre dagar emellan sista samlaget med den gamla och första med den nya?

För mig är ett sådant scenario så utanför alla referensramar. Jag anser att man ska ha avslutat en tidigare relation tydligt och för gott innan man börjar dejta någon ny - det skadar inte att vara ensam ett tag emellan heller. Och sedan ska man komma långt in i den nya relationen innan man har sex första gången. Då kan det inte heller uppstå någon tvekan om vem som är fadern till ett eventuellt barn. Som naturligtvis inte blir till i första taget heller, i min värld, då man använder preventivmedel.
    För mig gick det fyra dagar efter att jag lämnade min exman. Skrattande Fattar personligen inte varför man ska vänta.

Vad du anser är bara vad du anser. Alla är olika. Man "ska" inte komma långt in i den nya relationen innan man har sex första gången, men man kan naturligtvis vänta om man vill. Och apropå det var TS inte en ny relation, det var bara ett ligg. 

Angående preventivmedel håller jag helt med dig! Själv har jag blivit gravid trots preventivmedel men jag har inte fått intrycket att det är vad som hänt TS. 
  • Anonym (JB)

Nej, så var inte fallet.

Anonym (...) skrev 2024-01-06 19:37:21 följande:
    Fast då kanske du lämnade din exman för att du blivit kär i en annan man? Och ni två hade längtat efter varandra länge, innan du beslutade dig för att lämna maken? Då är det en annan sak. 
Svar på tråden Vem är pappan?😱 Hjälp!