Inlägg från: Anonym (1177) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1177)

Vem är pappan?😱 Hjälp!

Ts, det är helt omöjligt att säga vem som är pappan. Du måste göra ett faderskapstest för att veta. Ingen av dem är mer eller mindre trolig som pappa.

• Anonym (1177)

Och, din bm kan omöjligt säga att du hade ÄL just den dagen.

• Anonym (1177)
    Anonym (Tess) skrev 2024-01-05 12:58:16 följande:

Jag skulle tro att det är lite större sannolikhet att det är din nya partner som är pappa till ditt barn, ni hade sex närmare ägglossning och även om spermier kan leva 7 dagar så är det inte så vanligt att bli gravid vid sex så långt innan ägglossning (men det händer). Om du behåller bör du ändå göra faderskapstest eftersom det ändå finns en viss chans att exet är pappan. Lycka till hur du än väljer att göra.

Ts kan ha haft ÄL redan vid dag 13 så man kan absolut inte säga att ena eller andra kandidaten är mer sannolik. En bm som gör cellprovtagning kan omöjligt säga vilken dag ts hade ÄL.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Tess) skrev 2024-01-05 13:42:06 följande:
    Om Äl var på dag 13 är det fortfarande 5 dagar före och visst, det finns en chans att det skulle kunna vara så men det är fortfarande mer troligt att det är den partner som hade sex med ts närmare ägglossningen. Sannolikheten för graviditet ÄR störst 2 dagar före och på Äl-dagen. Men man kan aldrig vara säker, faderskapstest bör göras och ts behöver berätta för killarna att det finns 2 möjliga pappor.
    Nej det är inte mer troligt eftersom det inte beror på vilka spermier som är färskast utan vilka som är mest livsdugliga och som ägget väljer. Självklart måste ts ändå göra faderskapstest, det är vi överens om.
  • Anonym (1177)
    Geometri12345 skrev 2024-01-05 14:26:00 följande:

Jag tror att det är den nya partnern som är pappan. Detta eftersom du har haft svårt att bli gravid med den förra partnern. Det låter mest logiskt att det är den nya som är "boven" i dramat. Men får att veta säker behövs ett faderskapstest. Ta inte ett medan du är gravid på grund av risk för missfall, utan ta ett salivtest på barnet när hen är född. All lycka till!

Sluta skrämma ts i onödan, det finns ingen risk för missfall om man gör faderskapstest under graviditeten! Det är ett helt vanligt blodprov som tas från mamman!

pappatest.se/dna-tester/faderskapstest-under-graviditet/

Ett Faderskapstest under graviditet är helt ofarligt för både mamman och barnet, eftersom man får fram barnets DNA genom mammans blod. Det enda vi behöver är blodprov från mamman och provpinnar från den förmodade pappan.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-05 14:36:16 följande:
    Trevligt för framtida barn som förr eller senare får veta att morsan låg runt med flera samtidigt så hon inte visste vem som va pappa till barnet 😂
    Stackars unge & stackars ny partner
    Varför skulle hen få veta det...? Finns ingen anledning att berätta det för ett barn.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-05 15:09:11 följande:
    "Varför skulle barnet få veta det?"

Skit som detta har en tendens att komma fram förr eller senare.
    Jag tror väldigt få föräldrar informerar sina barn om vilka de ligger med.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-01-05 17:13:00 följande:

Tack för svar. Jag har legat med mitt ex fåtal gånger efter de tagit slut, den nya jag legat med vet om detta och vi har ingen relation och han har vart frn enda jag legat med så ligger inte "till höger och vänster".

Jag hade 2 oskyddade samlag denna menscykeln, ganska direkt efter mens.
    Dessutom har jag haft oskyddat med exet  alla åren (över 10år) utan att drt yagit sig, så inte behövt skydda mig. Därav känns exet som minst troligt och gör långt ifrån min ÄL. 
    Gynundersökningen som gjordes vid cellprov så tror jag hon kan se hurvida man har ÄL sekret lr inte? De bör vara deras kunskap?

Har aldrig dagt att barnet ska behållas, blev chockad och oväntat bara och blev nyfiken därav min fråga. Tack snälla ni som är förstående🌸

Nej, man kan inte garantera pga sekretet vilken dag du har ÄL, det är bara en gissning. Din bm kan ha varit flera dagar fel åt ena eller andra hållet.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-01-06 18:18:01 följande:

Håll er gärna till min frågeställning. Jag och mitt ex gjorde slut för månader sedan, den nya partner jag endast har sex med är den enda jag haft sex med efter jag avslutade min relation.

Jag har menscykel på 27-28 dagar för de mesta och efter ÄL kommer  mensen alltid efter 14 dagar!? Om litt ex har få spermier och vi inte tidigare lyckats på många år, då tror ni trots detta han kan vara pappan? 
    Spermier överlever max 6 dgr?.

Om bm såg äl sekret och mena på Äl va på gång, hur länge har man äl sekret sammanlagt? Har man Äl sekret efter ägglossningen redan varit?

Jag kommer troligen göra abort, detta var endast av ren nyfikenhet för min egen del. 

Jag är 36+ för er som undrar.

Tack

En cykel kan ändra längd när som helst. Mensen kommer inte alltid 14 dagar efter ÄL, det kan variera från kvinna till kvinna och från cykel till cykel. Ditt ex kan fortfarande ha livsdugliga spermier även om det inte lyckats förut. Spermier överlever i upp till en vecka, och jag skulle inte vara 100 % säker på bara sju dagar heller om jag hade risk att bli gravid. Din BM såg sekretet men hon kan omöjligt säga om du hade ÄL då eller om du redan haft eller om du skulle ha snart. Man har ÄL-sekret även efter ÄL. Det finns inget sätt att säga hur många dagar man har ÄL.sekret.

GÖR ABORT. Föd inte ett barn till världen med de problem som följer med oavsett vem pappan är och se till att skydda dig i framtiden.
  • Anonym (1177)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-06 22:15:05 följande:
    Förhoppningsvis hittepå alltihop. Annars blir man en smula mörkrädd....
    Antagligen inte "hittepå". Det är väldigt vanligt att man snabbt går från en sexpartner till en annan.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-07 15:11:32 följande:
    Om hon skriver partner så antar jag att det va hennes nya partner även då. Att ligga med exet när hon har en ny partner är knappast ett bra sätt att starta ett förhållande.
    Fortfarande knappast något nytt under solen även om ts var otrogen.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-07 15:35:52 följande:
    Som sagt. Hon får skylla sig själv för skiten hon satt sig i och jag tycker synd om hennes nya partner & ofödda barn.
    Ja man får faktiskt hoppas på abort, oavsett vem som är pappan...
Svar på tråden Vem är pappan?😱 Hjälp!