• Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)

    Vad ska jag göra åt problemet??

    Hej på er! 

    Jag hoppas på att få seriösa svar om någon har tid och lust att läsa. 

    För att göra en historia kort så har min partners dotter börja flörta med mig och hon har börja gå alldeles för långt. 

    Jag har inte sagt något till min partner då jag inte vill förstöra deras mor och dotter relation. Min partners dotter är lite egen och har inga vänner, hon har varit svårt mobbad i skolan och på hennes nuvarande arbetsplats så verka hon inte heller ha många 

    Jag sa ifrån till min partners dotter att jag absolut inte är intresserad och att jag älskar hennes mamma. Men då blev hon jätte ledsen och börja säga saker som, "alla hatar mig", "ingen kommer någonsin att älska mig", "jag vill inte leva mer". 
    Jag försökte trösta henne och förklara att hon är en fin människa med att jag älskar hennes mamma så himla mycket.

    Jag har sluta vara där och jag försöker få till det så bara jag och min partner ska ses själva då hennes dotter inte slutar. 
    Min partner ifrågasätter varför jag inte kommer över mer och varför vi inte kan bo ihop. Men jag vet inte vad jag ska säga.
    Tyvärr så ser jag bara ett sätt som det kan sluta på. Jag måste göra slut..... 

    Har ni tips eller råd så skulle jag verkligen uppskatta det, jag älskar verkligen min partner och jag älskar att vara hennes man!

  • Svar på tråden Vad ska jag göra åt problemet??
  • Spy
    Vad har hon gjort som är att gå alldeles för långt?
    det bästa är nog att prata Med dottern och fråga varför hon gör vad hon nu gör? Sen hjälper inte det så får du ju gå till hennes mamma och säga vad som händer och att du älskar  din partner med pga hennes dotters beteende så vill du inte vara hos dom för att skada er relation
  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Spy skrev 2024-01-04 04:54:33 följande:
    Vad har hon gjort som är att gå alldeles för långt?
    det bästa är nog att prata Med dottern och fråga varför hon gör vad hon nu gör? Sen hjälper inte det så får du ju gå till hennes mamma och säga vad som händer och att du älskar  din partner med pga hennes dotters beteende så vill du inte vara hos dom för att skada er relation
    Tack för ditt svar! 

    Hon har sagt extremt olämpliga saker till mig som handlar om vad hon vill att jag ska göra med henne. Jag har fått sms som innehåller bilder och röstmeddelanden. 

    När jag försökte prata med min partners dotter och säga ifrån så blev hon väldigt ledsen och säga att hon ville ta sitt liv. 

    Tänk om min partner inte vill prata med sin dotter något mer ifall jag säger något? Jag vill verkligen inte förstöra deras relation.
    Sen är jag påriktigt livrädd för att hennes dotter ska ljuga och säga att det är jag som flörtar med henne eller ännu värre...... 

    Vad jag än gör så kommer det bli kaos. Det är så jävla synd att det ska bli så här när man entligen har träffat en underbar kvinna som man verkligen ÄLSKAR att umgås med varje vaken minut. 
    Jag hatar att jag måste göra slut....
  • Anonym (Aurora)

    Berätta för mamman! Visst, det blir jobbigt för henne men dottern behöver hjälp. Det här handlar ju egentligen inte om dig utan är ett beteende som hon säkert visat/kommer visa för andra. Du har ju meddelanden och bilder som bevis - det här behöver mamman ta itu med.

  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-01-04 07:39:44 följande:

    Berätta för mamman! Visst, det blir jobbigt för henne men dottern behöver hjälp. Det här handlar ju egentligen inte om dig utan är ett beteende som hon säkert visat/kommer visa för andra. Du har ju meddelanden och bilder som bevis - det här behöver mamman ta itu med.


    Jag har raderat sms:en och till med blocka dotterns nummer då det kunde komma sms när som helst. 

    Hur ska jag ens börja att förklara allt för min partner? 
  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Kontakt skrev 2024-01-04 07:45:21 följande:

    Hur gammal är dottern?


    Dotter är 19 och ska fylla 20 i februari. 
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?) skrev 2024-01-04 07:52:52 följande:
    Jag har raderat sms:en och till med blocka dotterns nummer då det kunde komma sms när som helst. 

    Hur ska jag ens börja att förklara allt för min partner? 
    Säg att du behöver prata om något viktigt och jobbigt och berätta precis som du gjort här. Poängtera hur mycket du älskar din partner och att du vill stötta henne i det som har hänt. Dottern har allvarliga problem med sin självkänsla och som mor kommer din partner vilja hjälpa henne till varje pris. Det är det enda rätta - du vill ju din partners bästa, eller hur? Om du bara sticker kommer du såra henne enormt och dessutom lämna henne i ovetskap om ett stort problem som hennes barn har.
  • Anonym (Kvinna)

    Men om TS tror att mamman ska vända dottern ryggen så är de här nog inte vanliga människor. Lite white trash varning 

    så jag tror inte de går att prata med mamman

  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-01-04 08:09:57 följande:
    Säg att du behöver prata om något viktigt och jobbigt och berätta precis som du gjort här. Poängtera hur mycket du älskar din partner och att du vill stötta henne i det som har hänt. Dottern har allvarliga problem med sin självkänsla och som mor kommer din partner vilja hjälpa henne till varje pris. Det är det enda rätta - du vill ju din partners bästa, eller hur? Om du bara sticker kommer du såra henne enormt och dessutom lämna henne i ovetskap om ett stort problem som hennes barn har.
    Självklart vill jag min partners bästa och det sista jag vill är att såra henne. 
    Men du har rätt, jag kan inte bara göra slut och inte säga varför. Även om tanken på att berätta allt får mig att känna mig spyfärdig så har du helt rätt. 

    Måste tänka noga på hur och vart jag ska ta samtalet med min partner. 

    Tack för att du har skrivit råd till mig, uppskattar det verkligen! 
Svar på tråden Vad ska jag göra åt problemet??