• Anonym (tt)

HAGE

Sk lekhage är det bra eller dåligt??
    En vän till mig har alltid sitt barn snart 2 år i lekhagen, barnet står i lekhagen och ser på TV, barnet har leksaker i hagen, mamman leker aldrig med barnet utan sitter i soffan med sin mobil antigen pratar eller spelar. Mamman går ut i köket lagar mat och barnet är i hagen. Barnet får komma till köket sitta i matstolen för att äta sen direkt tillbaka till hagen.
    Jag har aldrig fattat detta med hagen.
    Barnet ser alltid så ensamt ut när barnet står där och får glo på TV hela dagen.
    .

• Svar på tråden HAGE
  • Anonym (Beror på)

På det sättet som din vän använder den - uruselt!! Annars en bra idé.

• septembermamma2022

Använd så som i ditt exempel låter det som allvarlig försummelse av barnet. Barn som behandlas på det viset och förnekas normal interaktion med anknytningsperson riskerar att inte utvecklas normalt mentalt och dessutom få anknytningaproblem. Det är psykisk barnmisshandel och kan påverka resten av barnets liv.

Jag är inte den som ropar "anmäl!" för minsta lilla men om detta är det stackars barnets vardag och inte har hänt bara nån enstaka gång så tycker jag faktiskt att du bör göra en (anonym) orosanmälan. Mamman behöver stöd i föräldraskapet för både barnets och sin egen skull.

• Anonym (Smilla)

Som allt annat. Det kan vara jättebra om det använts på rätt sätt. 

Svar på tråden HAGE