• Anonym (H)

Kluven över min självbild eller den man jag ska vara

Jag är kluven över min självbild och den man jag ska vara i framtiden. 

Jag vill, å ena sidan, bara "köra på" med mitt rätt trista liv som bara innefattar jobb, träning och dejta samt knulla runt. 

Men, jag vill å andra sidan, också vara en "förebild" för mig själv och andra, jag vill t.ex. bli en riktigt familjefar, hitta kärleken, gifta sig, skaffa barn, åka till kanarieöarna osv. 

Jag vet att många nu tänker "gör vad du vill och mår bra av". Ok, absolut. Köper den filosofin. Men, ibland vet man faktiskt inte vad som är bäst för en. 

Jag är 37 år idag. Om 20-30 år, kommer då verkligen den första livsstilen som jag skrev om vara det bästa för mig? Jag tror faktiskt inte det. 

Men hur kan jag börja se det som sanning? Kan någon övertyga mig? Eller komma med input. 

• Svar på tråden Kluven över min självbild eller den man jag ska vara
  • Anonym (Kaffedraken)

Om 20-30 år så känner du nog inte som du gör nu. Lev i nuet. Om du gillar att "köra på", då gör du ju det. Nu.

• Anonym (Kalle)

Du är nästan för gammal för att skaffa ungar. Snart kan du inte knulla runt heller. Jag är 10 år yngre och känner det börjar bli lite patetiskt att leka runt så vad säger det om dig?

Förebild för vem?

• Anonym (H)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-01-01 12:13:41 följande:

Du är nästan för gammal för att skaffa ungar. Snart kan du inte knulla runt heller. Jag är 10 år yngre och känner det börjar bli lite patetiskt att leka runt så vad säger det om dig?

Förebild för vem?

Ja för ens ungar. Du förstår när du har vuxit upp. 
  • Anonym (Granbarr)

Vad hände med grundläggande värderingar vad gäller moral och etik? 

Killar som lever ett sånt liv som dig står verkligen inte högt i kurs hos tjejer och brukar oftast fastna i relationer med ungefär likasinnade.  Väldigt kontraproduktivt.  

Sen är det krasst sett...att leva som du gör är ett sätt att "slippa" växa upp och ta ansvar. Framförallt brukar det handla om ovilja att ta konsekvenser av hur man lever . Strular man runt och jiddrar omkring kan man oftast komma undan med det . Men ju äldre man blir ju mer pinsamt och patetiskt blir det och folk är inte lika villiga att köpa skitsnacket. 

• Anonym (H)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-01-01 12:40:19 följande:

Vad hände med grundläggande värderingar vad gäller moral och etik? 

Killar som lever ett sånt liv som dig står verkligen inte högt i kurs hos tjejer och brukar oftast fastna i relationer med ungefär likasinnade.  Väldigt kontraproduktivt.  

Sen är det krasst sett...att leva som du gör är ett sätt att "slippa" växa upp och ta ansvar. Framförallt brukar det handla om ovilja att ta konsekvenser av hur man lever . Strular man runt och jiddrar omkring kan man oftast komma undan med det . Men ju äldre man blir ju mer pinsamt och patetiskt blir det och folk är inte lika villiga att köpa skitsnacket. 

Eller hur. Det är precis det jag känner mig kluven över. Typisk konflikt mellan "begär" och ett "värdigt" liv eller vad man vill kalla det. 

Det kanske låter konstigt men jag försöker förstå och övertyga mig själv vilket liv som kommer ge mig mest lycka i långa loppet. Det bör väl självfallet vara ett värdigt liv som kännetecknas av värderingar vad gäller moral och etik?
  • Anonym (Wa)
    Anonym (H) skrev 2024-01-01 12:36:15 följande:
    Du har ju inga ungar?.
  • Anonym (H)
    Anonym (Wa) skrev 2024-01-01 12:58:37 följande:
    Du har ju inga ungar?.
    Tanken av att bli pappa och vara förebild för ens barn. 
  • fornminne

Att leva som TS behöver inte vara avskräckande om mannen är under 30. Därefter börjar det bli patetiskt enligt många, i värsta fall röd flagga.

Varför har han aldrig velat stadga sig? Kommer han att vara trogen? Kommer han att klara av familjelivet? Eller kommer han att tröttna efter några år och återgå till det ansvarslösa ungkarlsliv han är van vid?

Många kvinnor skulle nog tänka så. Och även om många vill ha en erfaren man, vill de flesta inte ha någon som har legat med halva stan. Det är inte så stor skillnad på män och kvinnor när det gäller dessa preferenser, som vissa tror eller hävdar.

TS, fysiskt är du inte för gammal på många år än. Frågan är hur din livsstil uppfattas. Det handlar om vad du ger för intryck, inte att man måste leva på ett visst sätt. Än så länge är du attraktiv och gångbar för kvinnor i fertil ålder, men det kommer inte att hålla för evigt heller. 

• Anonym (H)
    fornminne skrev 2024-01-01 13:05:04 följande:

Att leva som TS behöver inte vara avskräckande om mannen är under 30. Därefter börjar det bli patetiskt enligt många, i värsta fall röd flagga.

Varför har han aldrig velat stadga sig? Kommer han att vara trogen? Kommer han att klara av familjelivet? Eller kommer han att tröttna efter några år och återgå till det ansvarslösa ungkarlsliv han är van vid?

Många kvinnor skulle nog tänka så. Och även om många vill ha en erfaren man, vill de flesta inte ha någon som har legat med halva stan. Det är inte så stor skillnad på män och kvinnor när det gäller dessa preferenser, som vissa tror eller hävdar.

TS, fysiskt är du inte för gammal på många år än. Frågan är hur din livsstil uppfattas. Det handlar om vad du ger för intryck, inte att man måste leva på ett visst sätt. Än så länge är du attraktiv och gångbar för kvinnor i fertil ålder, men det kommer inte att hålla för evigt heller. 

Kommer nyligen ut från ett längre förhållande. Därför går jag i dessa tankar. Ena sidan av mig vill bara söka uppmärksamhet, korta tillfredsställelser, den andra sidan av mig vill hitta mitt livs kärlek, bilda familj ihop och dö lyckliga. 
  • Anonym (Kalle)
    Ha ha, säger snubben som tror han är ung och cool!
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (H) skrev 2024-01-01 12:04:55 följande:
    Kluven över min självbild eller den man jag ska vara

Jag är kluven över min självbild och den man jag ska vara i framtiden. 

Jag vill, å ena sidan, bara "köra på" med mitt rätt trista liv som bara innefattar jobb, träning och dejta samt knulla runt. 

Men, jag vill å andra sidan, också vara en "förebild" för mig själv och andra, jag vill t.ex. bli en riktigt familjefar, hitta kärleken, gifta sig, skaffa barn, åka till kanarieöarna osv. 

Jag vet att många nu tänker "gör vad du vill och mår bra av". Ok, absolut. Köper den filosofin. Men, ibland vet man faktiskt inte vad som är bäst för en. 

Jag är 37 år idag. Om 20-30 år, kommer då verkligen den första livsstilen som jag skrev om vara det bästa för mig? Jag tror faktiskt inte det. 

Men hur kan jag börja se det som sanning? Kan någon övertyga mig? Eller komma med input. 

Du beskriver ditt liv som trist. Det tycker jag är en god anledning att försöka hitta en ny livsstil. 

Har en vän som är ca 30 och letar efter en man efter ett långt förhållande. Jag brukar säga att män över 35 som aldrig har haft en lång relation och inte heller har några barn är  no-no. Det betyder att de antingen inte vill ha en lång relation eller att de inte vill leva familjeliv. Det är ungefär i din ålder som man har sista chansen att göra det där valet. 

Du kan vara 45 och låtsas vara 35 på tinder för att kunna ragga på 27-åringar, eller så kan du vara 45 med en fin fru och ett par ungar. 

För övrigt är mitt liv också jobb, träning och ja - sex - men även familjeliv och underbara barn.
  • Anonym (Input)

Du svarar själv på frågan, inte sant? Knulla runt låter inte så givande och värdigt, eller hur? Sätt upp mål och jobba mot dem. Du har mål. Du säger att du vill ha ungar. Jobba för det då! Ja, det är ett jobb på samma sätt som att ha professionella mål. Satsa på nån fin kvinna, håll dej till henne och gör sånt som hon gillar, så hon tänker att "det här är pappamaterial" samt en man med ambitionen att göra mej lycklig. Lycka till!

• Anonym (H)
    Anonym (Input) skrev 2024-01-01 14:41:53 följande:

Du svarar själv på frågan, inte sant? Knulla runt låter inte så givande och värdigt, eller hur? Sätt upp mål och jobba mot dem. Du har mål. Du säger att du vill ha ungar. Jobba för det då! Ja, det är ett jobb på samma sätt som att ha professionella mål. Satsa på nån fin kvinna, håll dej till henne och gör sånt som hon gillar, så hon tänker att "det här är pappamaterial" samt en man med ambitionen att göra mej lycklig. Lycka till!

Kommer hon inte känna sig kvävd då?
  • Geometri12345

Ja, vill du ha barn och familjeliv är det nog nu det är dags att skaffa det. Men det innebär ett stort åtagande som sträcker sig livet ut. Är du beredd på att ta det ansvaret? 

• Anonym (Gren)

Hade du föreställt dig barn så kanske du vill omvärdera då du börjar bli till åren. Att en barnafödande kvinna vill ha en 50-åring är inte så troligt.

Verkar som att linjen du är inne på handlar mer om ett lätt och otvungen tillvaro. Det enda du kan tjäna på att förändra är att lära dig acceptera en barnlöshet så det blir lättare att leva som du vill. Dvs se till att inte bli bitter eller skylla allt på unga kvinnor som inte vill ha det så.

Kör på plan A är mitt råd. Den enkla vägen i alla lägen.

• Anonym (H)
    Geometri12345 skrev 2024-01-05 21:40:46 följande:

Ja, vill du ha barn och familjeliv är det nog nu det är dags att skaffa det. Men det innebär ett stort åtagande som sträcker sig livet ut. Är du beredd på att ta det ansvaret? 

Ansvar och ansvar. För mig handlar det om att skapa mening i livet. 
  • Anonym (Gren)
    Anonym (H) skrev 2024-01-05 21:30:55 följande:
    Kommer hon inte känna sig kvävd då?
    Det tror jag också.
  • Anonym (A)
    fornminne skrev 2024-01-01 13:05:04 följande:

Håller med
Svar på tråden Kluven över min självbild eller den man jag ska vara