• Livet2023

Kläder till barn

Hej jag köper sällan kläder till vårt barn därav frågan. 

hur många pyjamasar har era barn som är 4 år.

min son har nog minst 10 stycken? 

det känns som ovanligt många? 

• Svar på tråden Kläder till barn
  • BuoBä

Pyjamasar är en sån sak som vi har köpt väldigt få av själva. De har liksom dykt upp, i form av presenter eller arvegods. Och ofta har vi flera storlekar i rotation samtidigt, för att det är någon favorit som barnet inte vill släppa fast ärmarna är alldeles för korta, samtidigt som något ärvt i en alldeles för stor storlek som kommer in i rotationen för att det kommer från älsklingskusinen. Så det är inte ovanligt att vi har 10 pyjamasar samtidigt.

Men går man och köper 10 pyjamasar när barnet byter storlek så är det onödigt många. Eller det skulle vara det för oss i alla fall. Vi byter pyjamas 1-2 ggr i veckan och har egen tvättmaskin, så 3 st skulle egentligen räcka. 

• FuckGoggleAskMe

Min son hade 2-3 pyjamaser i den åldern. Behövdes inte fler eftersom jag tvättade ofta och regelbundet. Hade alltid få kläder i bra kvalitet så de klarade många tvättar. Onödigt att ha en massa han snabbt växte ur. 

• Spucks

Jag tror min son har ungefär 6 pyjamaser - två av varje sort, dvs. två korta, två "vanliga" med långa armar och ben och två tjockare.

Och just det ... tv
    å julpyjamas, så han har nog 8 totalt, inte 6. När jag köper kläder till honom (var likadant med min dotter när hon var liten) köper jag minst en storlek för stor, mest 2-3 storleker, eftersom jag tycker det är onödig och slöseri att köpa något som är för små om några månader. Så en av hans julpyjamas upplever nu sin sista säsong, han har haft den tre år. Den andra passar i minst ett år til. De andra två långa, tunna pyjamaser är nya, de passar nog ungefät två år till.

Samma sak med alla andra kläder. S
    å han har nog en del, men de används länge.

• Kammen320

Dottern hade nog 3-4 st i den åldern. Sonen på 3,5 år vill absolut inte ha pyjamas, så han sover i (rena) mjukisbyxor och tröja som han kan ha nästa dag. Har försökt flera gånger med pyjamas på honom, han har kanske 3 st, men han vill verkligen inte. 

Svar på tråden Kläder till barn