• yasdem

    Syrebrist ?? Orolig! :(

    Hej!


     


    Jag är gravid i v. 33 och känner en stor oro just nu. Någon gång i andra trimestern upptäckte jag att jag var blå om läpparna vid flera olika tillfällen och under flera olika dagar. Tog det inte på allvar då jag haft det sedan jag var ett barn och minns att min mamma sökte vård för det redan då. Nu läste jag någonstans att blå läppar kan innebära syrebrist och att syrebrist kan vara skadligt för fostret. När jag tänker tillbaka minns jag att jag under en natt vaknade flera gånger av att jag inte kunde andas men der blev bättre när jag till slut öppnade fönstret, då kunde jag somna om. Nu är jag så rädd och tänker att jag kanske blev så under den natten pga syrebrist. 


     


    Jag kommer ta upp detta med min barnmorska på nästa träff men jag är såååååå himla orolig just nu över att jag ska ha skadat fostret under den perioden. Vet inte vad jag ska ta mig till med oron just nu. Snälla snälla, någon med erfarenhet. Någon som varit med om samma tidigare som det gått bra för? Alla svar uppskattas.. :( 


  • Svar på tråden Syrebrist ?? Orolig! :(
Svar på tråden Syrebrist ?? Orolig! :(