Hur hantera självmordshot?
Hur hanterar man självmordshot? Närstående (syster) som hotar med självmord om hon inte får som hon vill eller om man inte gör eller gör "rätt" eller om man försöker ignorera henne. Hon gör vad jag anser är fejkade försök men andra är av annan åsikt och säger att det är äkta. Men hon skadar sig själv på olika sätt, skär sig, vägrar äta, gör så att hon kräks, överkonsumerar mediciner, överkonsumerar alkohol.
Jag har själv samma diagnos (EIPS) så jag vet inte om jag tar alldeles för illa vid mig, är alldeles för okänslig men jag känner mig otillräcklig och som att jag måste hela tiden göra rätt. Jag upplever att jag kan inte dela med mig av något som är positivt för mig eller något positivt i mitt liv utan att trigga det här. Jag upplever även att jag får skulden för att hennes på och av pojkvän är slemmig försöker tafsa mig på röven och kommenterar min röv och det här får henne suicidal. Jag måste tänka på vilka kläder jag har när jag hälsar på hemma hos henne och mamma för att kroppen inte skall synas. Hennes pojkvän behöver inte ens vara där, bara min kropp i typ allt annat än pösiga mysbyxor och hoodie gör att hon blir sur och mår dåligt. Triggar ätstörningar dålig självkänsla och får henne att känna sig ful. Blir sådan extrem kontroll på mig.
Hur skall jag göra?