Onormala blödningar, hjälp
Obs! Söker erfarenheter och inte pekpinnar att söka vård för det har jag. Jag har under hela detta år haft onormala blödningar och mellanblödningar mellan mens. Har en bakgrund med många sjukdomar och en drös mediciner och har varit med om mycket tufft detta år. Jag var hos gyn i somras och de sa att det såg normalt ut utan att ta cellprov (senast sommaren 2021 och då hade mitt HPV växt bort och inga cellförändringar sågs). Det han Kunde se var att jag har tunna kärl som lätt brister och hänvisade till minipiller för att slippa blödning, vilket jag inte vill börja med då sambon och jag ska försöka skaffa barn.
Till mitt huvudbry så är det så att jag har onormala mellanblödningar och jag blir direkt orolig och det första man läser är livmoderhalscancer. Min senaste mens varade mellan 19-23/12 och igår började jag småblöda igen, det kommer även ut en rätt stor klump med levrat blod som vid mens. Idag har jag haft småblödningar hela dagen och behövt binda, men nu ikväll samma som igår så droppar det blod i toaletten när jag kissar, inte mycket men tillräckligt. Jag förstår inte vad detta beror på! Är det någon som upplevt samma? Det här har pågått till och från hela året som sagt och verkar aldrig vilja ge med sig. Jag börjar bli riktigt rädd att jag fått livmoderhalscancer och gått med det länge och att det nu är för sent. tänker alltid det värsta.. någon som varit med om liknande och kan komma med tips vad ni gjorde och om ni fick svar på vad det berodde på?.? Jag är inte ens 30 ännu och har inga barn sedan innan.