• Ae41430

Olika svar

Hej, jag gjorde blodprov via babyscreeb ( genderscreen) och det visade att vi kommer ha en kille, och sen gick vi till RUL vecka 18+5 och tre barnmorskor säger det är en flick, jag fattar inget 😄 

idag åkte vi till en privat ultraljud två barnmorskor kollade och enligt de så är det 50% pojke och 50 flicka då bebisen postion va inte bra läg

Hjag bifogar också bilder på ultraljudet vecka 18+5  vad tycker n????

• Svar på tråden Olika svar
  • Anonym (Beror på)

Exakt vad visade blodprovet? Kromosomer? Isf pojke. Om inte skulle jag säga antagligen flicka.

• Ae41430

Blodprovet visade att vi kommer ha en pojke utan mer detaljer, gjorde provet vecka 13 man man får bara en mejl med länk till svaret

• Anonym (Beror på)
    Ae41430 skrev 2023-12-28 16:39:50 följande:

Blodprovet visade att vi kommer ha en pojke utan mer detaljer, gjorde provet vecka 13 man man får bara en mejl med länk till svaret

Jag skulle verkligen ha ifrågasatt metoden om man inte ens får veta hur de kommer fram till svaret. Ring dem och fråga, svaret är ju värdelöst som det är nu.
  • Ae41430

Frågade min man nyss och jag de kollar på Kromosomer bara i blodet 

• Anonym (Beror på)
    Ae41430 skrev 2023-12-28 16:47:59 följande:

Frågade min man nyss och jag de kollar på Kromosomer bara i blodet 

Så ni ska med andra ord ha en pojke :) Konstigt att flera vårdpersonaler har lyckats säga fel isf!
  • Ae41430

Det som gör mig förvirrad, tre barnmorskor kom eftervarandra och sa att det är en flicka, idag åkte vi till en privat ultraljud och det va två barnmorskor där och kollade och kunde inte se då barnet va inte i bra läge att 

Blodprovet 

Små fragment av foster-DNA cirkulerar i moderns blodomlopp. Könsbestämning görs via analys av Y-kromosom som endast finns hos manliga foster.

• Anonym (Beror på)
    Ae41430 skrev 2023-12-28 17:21:13 följande:

Det som gör mig förvirrad, tre barnmorskor kom eftervarandra och sa att det är en flicka, idag åkte vi till en privat ultraljud och det va två barnmorskor där och kollade och kunde inte se då barnet va inte i bra läge att 

Blodprovet 

Små fragment av foster-DNA cirkulerar i moderns blodomlopp. Könsbestämning görs via analys av Y-kromosom som endast finns hos manliga foster.

Ja men precis, jättekonstigt! Men om det är Y-kromosomer så är det rätt klappat och klart skulle jag säga.
  • Ae41430

Behöver någon som kan kolla på bilderna ovan kanske det syns nånting 

• Anonym (Beror på)
    Ae41430 skrev 2023-12-28 17:28:40 följande:

Behöver någon som kan kolla på bilderna ovan kanske det syns nånting 

Man kan inte se det från en bild.
  • Ae41430

Jätte konstig, förstår inte vem ska jag tro faktiskt på,

det bästa är att vänta till efter vecka 28 då vi kan ta bättre bilder hoppas jag

• Anonym (Beror på)
    Ae41430 skrev 2023-12-29 10:40:11 följande:

Jätte konstig, förstår inte vem ska jag tro faktiskt på,

det bästa är att vänta till efter vecka 28 då vi kan ta bättre bilder hoppas jag

Ja men det låter som en bra plan :) Om ni vill köpa könstypiska kläder och leksaker skulle jag avvakta tills man vet helt säkert.
  • Ellipellipang

Vi filmade ul vid 12+4 o jag skickade filmen till en amerikansk grupp på facebook. De kollar nuben o har o stort sett alltid rätt . Så häftigt att de kan se redan då. Alla svarade flicka men jag trodde det knappt då jag längtade så efter även en liten flicka. Nu sitter hon här brevid. Har du bilder eller film från första ul så skicka in dem dit. Hette ingender någonting med massa medlemmar. 

• Maac

Det finns ju varianter, alla har inte bara xx eller xy.

En vän till mig har XXY, det kallas Klinefelters syndrom. Nu vet jag inte vad det hade visat på ett blodprov, men det jag försöker säga är att allt är inte svart eller vitt och det finns många varianter.

Nipt kan också visa fel, säkerheten är 98,6 så finns ett litet utrymme för det. 

• Ae41430
    Maac skrev 2023-12-29 10:53:48 följande:

Det finns ju varianter, alla har inte bara xx eller xy.

En vän till mig har XXY, det kallas Klinefelters syndrom. Nu vet jag inte vad det hade visat på ett blodprov, men det jag försöker säga är att allt är inte svart eller vitt och det finns många varianter.

Nipt kan också visa fel, säkerheten är 98,6 så finns ett litet utrymme för det. 

Ellipellipang skrev 2023-12-29 10:49:29 följande:

Vi filmade ul vid 12+4 o jag skickade filmen till en amerikansk grupp på facebook. De kollar nuben o har o stort sett alltid rätt . Så häftigt att de kan se redan då. Alla svarade flicka men jag trodde det knappt då jag längtade så efter även en liten flicka. Nu sitter hon här brevid. Har du bilder eller film från första ul så skicka in dem dit. Hette ingender någonting med massa medlemmar. 

tack,

jag bifogar bilder 12+5

• Ae41430

Nu vill labbet göra en ny genomgång (validerin) av analysen då de säger att provet är i hög kvalitet 🤦?♀️

Svar på tråden Olika svar