• Missminime

    Svårt att bli gravid

    Finns det någon som är i samma sits? Jag är 41 år o min sambo 47. Har försökt bli gravid i tre år. Jag har kollat upp mig o allt är ok med mid. Gynläkaren sa att mina organ är lika friska o bra som en 20 åring. Min sambo har MS. Så jag vet att det kan försvåra det. Jag har rcå barn sen innan som är 11,5 år o 8 år. Han har två barn sen innan som är 21 o 20 år. Men jag har drömt om ett barn till i 5 år. Jag vill inte höra om att jag sja vara nöjd med vad jag har. Jag älsk mina barn över allt annat men det betyder inte att jag inte får drömma om ett barn till. Jag vill att ni med samma erfarenheter som mig som har en manlig partner som har MS som lyckats bli gravida. Han äter zink tabletter o så har han AD/HD som tar medicin för. Jag vill INTE höra något negat. Så har du inget positivt att skriva. Skriv inte. Fick ett tidigt missfall tidigare i år😢
  • Svar på tråden Svårt att bli gravid
  • blomman 2

    Kanske det är adhd medicinen som spökar till det?
    vad säger läkaren om det?
    vet en kompis ( kvinna) som ej har valt att bli gravid pga adhd medicinen?varför har jag aldrig frågat.

  • Lugnoro
    blomman 2 skrev 2023-12-28 15:35:45 följande:

    Kanske det är adhd medicinen som spökar till det?
    vad säger läkaren om det?
    vet en kompis ( kvinna) som ej har valt att bli gravid pga adhd medicinen?varför har jag aldrig frågat.


    De flesta ADHD-mediciner får man inte ta under graviditet, så då behöver hon vara utan den ett tag. 
  • IceFrappe

    Är det kanske en kombination av din ålder samt din sambos sjukdomshistoria och medicinering? 


    du har försökt bli gravid sen du var typ 38? Det är ganska sent för en kvinna att bli gravid. och sen att din läkare säger dina ?organ är som en 20 årings? asså va? Vad betyder det? Har han kollat din äggproduktion, hormoner, har du ens ägg kvar att producera osv. För det har inget med dina 20 åriga organ att göra. Jag tror helt enkelt det beror på din ålder. 


    efter 35 sjunker fertiliteten hos kvinnor mycket rejält. 


    det finns individuella skillnader såklart med kvinnor som är superettors upp till 40-45 års ålder men det är mycket ovanligt. 

Svar på tråden Svårt att bli gravid