Födelsdagskalas frå se om de kommer
Vi har förlorat barnens farmor o farfar tidigt o mannen har ingen kontakt med sina syskon efter att de försökt lura honom på pengar.
Min mamma o pappa mormor o morfar blir de enda vi har o mina syskon. Själv är jag storasyster o min lillasyster har alltid tagit all fokus. Även om vi inte har farmor o farfar i livet o hon bor jämte sin svärmor så är det alltid fokus på dem.
Nu fyller vår lilla dotter 4 år o min syster fyller samma helg. Berättade för mamma o pappa att vi ska ha kalas på lördagen o de är välkomna. Dottern älskar när det kommer. Alla andra födelsedagar har de sagt nej d åska vi till min syster på kalas men gärna en annan dag.
Nu säger mamma din syster fyller samma helg o vi får se vilken dag de vill ses. De bor 1.5 h bort o visst de har en annan familj med farmor o farfar att planera in på kalas men det gör så ont att vi alltid ska anpassa oss till min syster som redan har en massa runt sig. Blir så ledsen eller överreagerar jag kanske. Har så mycket sedan barndomen med mig o jag har känt mig så utanför o vet därför inte om jag överreagerar