• USA111

Ta sig bort från LSS

Är inom lss vill bort från lss. hur gör man? Hur hittar man sig en miljonär?

• Svar på tråden Ta sig bort från LSS
  • Sanna43

LSS är lagen om stöd till funktionshindrade. Har väl inget med pengar att göra. 

• FillippaFL
    Sanna43 skrev 2023-12-28 12:37:19 följande:

LSS är lagen om stöd till funktionshindrade. Har väl inget med pengar att göra. 

Gissar att TS menar bort från daglig verksamhet, så att hon slipper gå dit men ändå får pengar.
  • Sanna43
    FillippaFL skrev 2023-12-28 12:45:13 följande:
    Gissar att TS menar bort från daglig verksamhet, så att hon slipper gå dit men ändå får pengar.
    Man får ej pengar från daglig verksamhet. Bara lite småpengar som ska gå till busskort eller liknade för att kunna ta sig dit.
  • USA111

Ja man får hab ersättnig men vill ej va på dv. ska söka idol!

• Litorina

DV är vad jag vet ingen tvångsåtgärd utan ett stöd som man kan ha rätt till enligt LSS. Det står dig fritt att sluta att gå dit eller ansöka om annan typ av sysselsättning. 

• FillippaFL
    Sanna43 skrev 2023-12-28 12:52:15 följande:
    Man får ej pengar från daglig verksamhet. Bara lite småpengar som ska gå till busskort eller liknade för att kunna ta sig dit.
    Hon får habiliteringsersättning. Ja, den är liten, men uppenbarligen viktig för henne.
  • Persefone234

Man skapar ett Tinder-konto och skriver att endast miljonärer accepteras.

• USA111
    Litorina skrev 2023-12-28 13:02:56 följande:

DV är vad jag vet ingen tvångsåtgärd utan ett stöd som man kan ha rätt till enligt LSS. Det står dig fritt att sluta att gå dit eller ansöka om annan typ av sysselsättning. 

Jag vill inte ha nån sysselsättning alls jag kan va hemma se tv serier
  • USA111
    Persefone234 skrev 2023-12-28 13:11:32 följande:

Man skapar ett Tinder-konto och skriver att endast miljonärer accepteras.

Fast ens föräldrar är miljonärer ha ha ha ha
Svar på tråden Ta sig bort från LSS