• Fridaaan22

Är jag gravid?

Nu har jag testat mig ett x antal gånger under en längre period.. min senaste mens var 28 oktober. Jag är öm i brösten och mår illa till och från. 

jag har testat och sett ett svagt streck sen 18 november, tillslut fick jag att jag var gravid 1-2 veckor, för någon vecka sen. Men har i efterhand tagit test som inte visat något eller bara svaga streck?

jag har ringt till barnmorskan och skrivit in mig efter det digitala cb testet, men hon bad mig att ta fler test innan jag ska dit, för att vara helt säker. 

jag går snart sönder, sett är skitjobbigt?
    har någon varit med om detta innan??

hur kan det vara så oklart?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (Tyvärr)

Du lär inte vara gravid. Om senaste mensen var i slutet av okt borde du ha 100 % tydligt positiva test vid det här laget.

• Anonym (Frida)

Jag tycker inte att det låter som en normal graviditet. Liknar min situation när jag hade utomkvedshavandeskap. 

Har du haft någon blödning sedan din senaste mens? När hade du ÄL?

• Fridaaan22

Hmm, om du syftar på ägglossning så är det mycket oklart tyvärr..
    jag har inte haft något blödning efter 28 oktober..

däremot pratade Jag med en sköterska på 1177 tidigare idag och hon tyckte att det var konstigt hon med. Jag förväntade mig att få svar på vad det skulle kunna bero på, men något sådant visste hon inte..

hon rådde mig att gå till mina planerade besök (om 4 veckor) och invänta besked där och då..

men det är uppriktigt skitjobbigt att inte veta :/

• Anonym (Hm)
    Fridaaan22 skrev 2023-12-28 23:20:20 följande:

Hmm, om du syftar på ägglossning så är det mycket oklart tyvärr..
    jag har inte haft något blödning efter 28 oktober..

däremot pratade Jag med en sköterska på 1177 tidigare idag och hon tyckte att det var konstigt hon med. Jag förväntade mig att få svar på vad det skulle kunna bero på, men något sådant visste hon inte..

hon rådde mig att gå till mina planerade besök (om 4 veckor) och invänta besked där och då..

men det är uppriktigt skitjobbigt att inte veta :/

Om jag var du skulle jag boka ett privat besök hos en ultraljudsklinik istället för att se vad som försiggår. Bättre att betala en liten slant om plånboken tillåter än att gå ovetandes I veckor. Ett streck som blir svagare är sällan positivt tyvärr, men jag håller alla tummar och tår för dig!
Svar på tråden Är jag gravid?