Gå tillbaka till jobb som man lämnat
Efter en vända i väggen började jag vantrivas på mitt jobb, där jag tidigare trivts väldigt bra. Jag blev frisk och klarade mitt jobb igen, men jag var bitter över erfarenheten. Tyckte inte att jobbet kändes kul och stimulerande längre och många av de saker som gjorde mig sjuk i arbetsmiljön hängde kvar.
Jag blev erbjuden ett nytt jobb på annan ort, som jag tackade ja till. Jag erbjöds samtidigt tjänstledigt från mitt gamla jobb i sex månader.
Nu är det tyvärr så att jag inte trivs så bra på nya jobbet heller, fast av andra anledningar. Det är mycket bättre betalt men också en helt annan press och det saknas struktur och ordning. Det är kanske så att jag behöver jobba med något helt annat efter väggen.
Jag leker ibland med tanken på att komma tillbaka till mitt gamla jobb bara för att där vet jag hur saker fungerar, behöver inte tänka så mycket. Jag har också vänner och familj nära. Samtidigt tänker jag att jag nog inte kommer att vilja vara kvar där en längre tid, och jag är rädd att känna mig väldigt misslyckad och att samma problem kvarstår som fanns då.
Har någon gjort detta och lyckats? Är det bättre att köra på på nya jobbet och leta efter något helt nytt - även om det innebär att kanske vara arbetslös ett tag?