• Svar på tråden Fegt
  • Anonym (L)

    Hur oanonym tycker du att du är själv som startar ett nytt konto idag för dina trådar? 

  • Anonym (TantBrun)

    Jag väljer alltid att vara dubbelanonym. Varför? 

    För att det blir mer objektivt. Jag har sett att många här, som väljer att skriva i sitt nick, många gånger får hårdare mothugg och nästintill personliga påhopp bara för att vissa känner igen dessa från andra trådar där man kanske haft en argumentation. Jag vill helt enkelt inte att det händer mig. Folk kan vara riktigt hetska mot varandra här på Familjeliv. 

    Jag kan själv erkänna att det finns en person som skriver här som jag själv alltid tänker "men inte den stollen" såfort jag läser en tråd där hen skriver: bara för att jag har sett hen skriva mycket, enligt mig, konstigheter. Vilket jag själv tycker är tråkigt då personen ibland skriver vettiga saker. 

    Dubbelanonymiteten ger helt enkelt en möjlighet till mer objektivitet och mindre "vi-har-haft-meningsskiljaktigheter-så-därför-ska-vi-alltid-ha-det-i-varje-tråd". 

  • Tecum
    Anonym (TantBrun) skrev 2023-12-26 19:54:20 följande:

    Jag väljer alltid att vara dubbelanonym. Varför? 

    För att det blir mer objektivt. Jag har sett att många här, som väljer att skriva i sitt nick, många gånger får hårdare mothugg och nästintill personliga påhopp bara för att vissa känner igen dessa från andra trådar där man kanske haft en argumentation. Jag vill helt enkelt inte att det händer mig. Folk kan vara riktigt hetska mot varandra här på Familjeliv. 

    Jag kan själv erkänna att det finns en person som skriver här som jag själv alltid tänker "men inte den stollen" såfort jag läser en tråd där hen skriver: bara för att jag har sett hen skriva mycket, enligt mig, konstigheter. Vilket jag själv tycker är tråkigt då personen ibland skriver vettiga saker. 

    Dubbelanonymiteten ger helt enkelt en möjlighet till mer objektivitet och mindre "vi-har-haft-meningsskiljaktigheter-så-därför-ska-vi-alltid-ha-det-i-varje-tråd". 


    Men det är ju de dubbelanonyma som är hårda, mobbar och hela tiden söker bråk. Du stöder indirekt dem genom att ingå i deras grupp. Jag tar inte folk som ständigt skriver under nya nick på samma allvar som de fasta nicken eftersom de inte vågar stå för sina åsikter. Och det är synd för du verkar vettig och har säkert bra inlägg.
  • Kontakt
    Anonym (TantBrun) skrev 2023-12-26 19:54:20 följande:

    Jag väljer alltid att vara dubbelanonym. Varför? 

    För att det blir mer objektivt. Jag har sett att många här, som väljer att skriva i sitt nick, många gånger får hårdare mothugg och nästintill personliga påhopp bara för att vissa känner igen dessa från andra trådar där man kanske haft en argumentation. Jag vill helt enkelt inte att det händer mig. Folk kan vara riktigt hetska mot varandra här på Familjeliv. 

    Jag kan själv erkänna att det finns en person som skriver här som jag själv alltid tänker "men inte den stollen" såfort jag läser en tråd där hen skriver: bara för att jag har sett hen skriva mycket, enligt mig, konstigheter. Vilket jag själv tycker är tråkigt då personen ibland skriver vettiga saker. 

    Dubbelanonymiteten ger helt enkelt en möjlighet till mer objektivitet och mindre "vi-har-haft-meningsskiljaktigheter-så-därför-ska-vi-alltid-ha-det-i-varje-tråd". 


    Det ligger mycket i det du säger.
    Jag är anonym men postar ytterst sällan anonymt, så får folk tycka och skriva vad dom vill om mig.
    kanske var det mig du syftade på hahaha 💕
  • Anonym (Anonymis)

    Jag föredrar att vara anonym då varje diskussion är ny. Tycker att vissa "enkelanonyma" som hävdar att andra gömmer sig bakom dubbelanonymitet kan vara de mest elaka. Vara dubbelanonym innebär inte elakhet per automatik.


    Tycker att alla ska vara så anonyma som det går. Det är ju inte som att jag är särskilt intresserad av någons identitet. Jag är intresserad av diskussionen.

  • Anonym (Anonymis)
    Tecum skrev 2023-12-26 20:32:56 följande:
    Men det är ju de dubbelanonyma som är hårda, mobbar och hela tiden söker bråk. Du stöder indirekt dem genom att ingå i deras grupp. Jag tar inte folk som ständigt skriver under nya nick på samma allvar som de fasta nicken eftersom de inte vågar stå för sina åsikter. Och det är synd för du verkar vettig och har säkert bra inlägg.
    Det håller jag inte med om.
  • Tecum
    Tobben skrev 2023-12-27 17:12:02 följande:

    Att vara dubbelannonym gör att man slipper många otrevliga pm. 


    Men du kanske missar några trevliga...?
Svar på tråden Fegt