• Jsmhoshm

    Maginfluensa/matförgiftning/annat?

    Någon som haft liknande? Fattar inte vad vi råkat ut för.

    Har haft en helvetes dag och natt igår. Började med att jag hade ont i ryggen typ vid njurarna. Tänkte att jag behövde röra mig så gick en promenad. Kom hem och hade ondare så tid en Ipren och efter en halvtimme kräktes jag och skötte magen. Ingen diarre dock. Sen hade jag intervallsmärtor i magen, precis vid magsäcken och strålade mot revbenskanterna på båda sidor. Hade så jäkla ont och min sambo var inte sjuk så efter sju timmar ringde jag 1177 som rekommenderade att ringa ambulansen. Dom kom och gjorde bedömning men eftersom allt såg bra ut och symptomen klingat av valde jag att vara hemma.

    Efter en timme tog det fart igen. Kräktes var 50min hela natten och hade sån FRUKTANSVÄRD smärta i magen. Alltså 10/10 på smärtskala. Kräktes och var bra i typ 1 min sen började smärtan igen. Inga pauser och kunde inte sova en blund. Efter typ 18h klingade smärtan av. Har gått ner tre kilo sen igår. Idag har min sambo också blivit sjuk så uppenbarligen någon mat eller maginfluensa. Vi har en 5v gammal son så bara min sambo som varit ute bland folk denna vecka.

    Vad kan det vara? Har liksom aldrig haft ont i magen konstant under maginfluensa. Har alltid kunnat sova emellan. Men denna konstanta magsmärta har jag aldrig varit med om. 

  • Svar på tråden Maginfluensa/matförgiftning/annat?
  • Jsmhoshm

    Kan uppdatera med att det med största sannolikhet var matförgiftning/salmonella. Det visade sig att min sambo hade tagit ett gammalt packet ägg (typ 2 månader efter utgångsdatum) utan att kolla om det var ok innan. 

    Ät aldrig dåliga ägg. Var något i hästväg vad dålig jag var!

Svar på tråden Maginfluensa/matförgiftning/annat?