• Anonym (H)

Vräka familj?

Är det möjligt? I så fall hur? En ensamstående mamma med tre barn mellan 9 och 15. Främst en av dem som skriker, men hen skriker rejält. Huset är gammalt och väldigt lyhört. Skriker även tidiga mornar och ibland kvällar.
    Någon med erfarenhet?
  • Svar på tråden Vräka familj?
  • Anonym (Ka)

Ja, det finns gränser på hur mycket man får störa sina grannar. 

• Anonym (Ja)

Ehhh klart det är möjligt. Man är inte immun mot vräkningar bara för att man har barn! Hur? Som med alla andra hyresgäster så klart! Om man missköter sig åker man ut. Det kan vara hyresbetalningar som inte går in, det kan vara att man stör grannarna för mycket.

Har du klagat hos hyresvärden? Det måste dokumenteras, säkert en längre tid också. Dessutom borde du göra en orosanmälan. Oavsett om syftet är att få ut dem eller att hjälpa barnen så skulle jag säga att det är en bra idé.

• Anonym (M)

Det kan gå att vräka barnfamiljer för obetalda hyror, omfattande skadegörelse, mängder av högljudda fester och förmodligen lite annat.

Men man vräker inte barnfamiljer för att huset är lyhört och barnen beter sig som barn gör.

• Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-12-25 12:25:58 följande:

Det kan gå att vräka barnfamiljer för obetalda hyror, omfattande skadegörelse, mängder av högljudda fester och förmodligen lite annat.

Men man vräker inte barnfamiljer för att huset är lyhört och barnen beter sig som barn gör.

Barn beter sig som barn gör....? Skriker som idioter på olika tider av dygnet stup i kvarten? Mellan 9 och 15 års ålder? Nej, så beter sig bebisar. Stora barn ska kunna vara i lyhörda hus utan problem. Skriker man då så man stör grannarna så spelar det ingen roll hur lyhört det är.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-25 12:28:53 följande:
    Barn beter sig som barn gör....? Skriker som idioter på olika tider av dygnet stup i kvarten? Mellan 9 och 15 års ålder? Nej, så beter sig bebisar. Stora barn ska kunna vara i lyhörda hus utan problem. Skriker man då så man stör grannarna så spelar det ingen roll hur lyhört det är.
    Jag vet inte om du och jag tolkar ts beskrivning olika eller om du aldrig umgåtts med en tweenie med dåligt morgonhumör och retsamma syskon.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-12-25 12:52:00 följande:
    Jag vet inte om du och jag tolkar ts beskrivning olika eller om du aldrig umgåtts med en tweenie med dåligt morgonhumör och retsamma syskon.
    Jag jobbar med barn i de åldrar som ts beskriver så din förolämpning faller platt. Brist på argument kanske när du går till personangrepp?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (M) skrev 2023-12-25 12:52:00 följande:
    Alltså uppfostrade ungar som beskrivs i TS. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-25 13:08:33 följande:
    Jag jobbar med barn i de åldrar som ts beskriver 
    Då har vi nog bara tolkat ts beskrivning olika. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-12-25 13:16:24 följande:
    Då har vi nog bara tolkat ts beskrivning olika. 
    Finns inget att misstolka som jag ser det. Tre ungar som skriker, främst en av dem. Så ska man inte behöva ha det, varken som granne eller förälder.
  • Anonym (L)

Har du pratat med grannarna? Om inte, börja där. De kanske inte förstår hur lyhört det är. Då får de en chans att skärpa sig och inse allvaret.

Svar på tråden Vräka familj?