567890 skrev 2023-12-25 07:07:46 följande:
Varför tror du inte att det helt enkelt är att hon har tappat attraktionen till dig? Livet med barn och vardagsliv sliter och man får göra prioriteringar hela tiden där det ofta är en själv som tappas bort. Jag har inte lämnat min man men de vänner jag har som gjort det har inte valt att gå tillbaka (och skilsmässan har inte bestått av ett behov att "ligga runt", däremot att få vara själv).
Avmaskuleringen kan du lägga åt sidan direkt, tvärtom kan du väl vara glad att du var en jämlik man? Att du var en människa som tog ansvar för din familj och gjorde det som behövdes göra för att livet skulle fungera.
I mitt fall har hon blivit överväldigad av föräldralivet kombinerat med jobb och annat.
Känns rätt typiskt att hon tappat attraktionen då hon alltid varit bra på att säga hur snygg hon tycker jag är. Hon har även fått höra det det från sina vänner så jag har känt mig smickrad. Men det är väl attraktion på det emotionella planet som flagnat. Trots att jag varit redo att jobba på allt tillsammans för att få livspusslet att gå ihop.
Jag förstår inte varför man vill vara fri och ligga runt (jag vet att hon redan gjort det), efter att velat ha ett tredje barn.
Jo exakt sådär sa vår familjerådgivare faktist till mig när vi hade parsamtal, på tal om flera uppoffringar som jag gjorde.
Att det ärar mig och visar vilken bra kille jag är osv.
Det är väl något jag får försöka tänka på i min helningsprocess..