Hur klara av rensa hemma?
Hej.
Jag har under väldigt många år haft/har svårt att rensa och göra mig av med saker även om jag inser att jag behöver det. Har bott på samma ställe i 25 år. Haft barn som växt upp här osv men saker har samlats på hög, stuvats in i förråd, vinden är knökfull, likaså garaget, garderober mm.
Har så extremt svårt släppa taget om saker. Hur gör man? Alla tips är välkomna. Vill ha ett fint hem men nu börjar det bli trångt överallt. Jag måste ta tag i det men hur gör man
Någon som känner igen sig oc har samma problem men konkreta tips värdesätts också.
Ibland skulle jag bara vilja boka en container, lämna nyckeln till huset till någon och be dem slänga fritt för att bli av med allt, eller finns det någon runt stockholm som tycker det är kul att rensa.. Snälla ge tips och pepp, Behöver det
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-12-22 00:23
Exempel på saker som finns så har vinden typ 15 stora kartonger med barnens alla kläder från storlek 50 till dagens storlek. Diverse annat som inte används i huset läggs på vinden, allt från överlivna täcken, filtar , I princip alla barnens leksaker och babysaker. Mina barn är nu nästan myndiga!!!