• Jossegus

Angående studentbalen

Hej jag har precis träffat en ett år äldre kille som jag gillar mycket. Jag har i nuläget (och tvekar på att jag kommer ha närmare balen) ingen baldejt? Hur funkar egentligen balen? Helst skulle jag gärna vilja gå med en nära killkompis, men tror ingen nappar på det. Detta för att jag vill att den sista gången vi ses ska vara fokus på vänner och klassen. Blir det konstigt om jag tar med någon utomstående? (killen) Få måste jag ju umgås med honom, han känner ingen där, och vännerna hamnar i periferin. Har också funderat på att gå med ett gäng kompisar, men kan inte på rak hand komma på vilka som skulle nappa fullt ut på det?

• Svar på tråden Angående studentbalen
  • Jossegus

Är det accepterat att ta med pojkvännen till balen? Relationer på samma skola är ju inga problem. Undrar mest om det blir omständigt om han är helt främmande och måste presenteras. Hur ser balar egentligen ut, tar folk med utomstående pojkvänner, eller hittar de killkompis att gå med?

• Elsweyr94

Sent svar men antar att balen inte är för än till sommaren? Vi hade inga som helst krav på att det måsta vara 2, men var ju snarare en studentlunch än riktig bal, däremot är det väl inge konstigt egentligen om man kommer själv?

• 567890

De flesta skolor idag lottar vilka par som går ihop till balen och det är bara elever som tar studenten som är med i lottningen. 

• Litorina

Först: balen är väl inte förrän till sommaren? 

Det organiseras olika på olika skolor. Du kommer att få information om vad som gäller när det är dags. Jag har aldrig hört talas om någon som planerat sin dejt ett halvår i förväg. Det är därför du saknar den info du eftersöker. Men fråga din skola så får du veta. 

Svar på tråden Angående studentbalen