• Liiiiiiively

Hjälp :( (svagare plus)

Hej på er. Jag skulle verkligen behöva bolla lite då jag är så himla orolig. :(

Jag skulle ha BIM för 4 dagar sedan. Har testat mig sedan innan BIM och de var alla negativa. Min mens kommer alltid samma dag som planerat så när den inte dök upp gjorde jag ett test med testlagrets sticka på BIM +1 och det var ett väldigt svagt plus. Gjorde samma dag ett test med CB digitalt som visade negativt.

Gjorde ett nytt test två dagar senare, dvs på BIM+3 (igår) med CB test och fick ett väldigt synligt plus. 

Idag Gjorde jag ett nytt test med CB och då var det fortfarande plus men lite svagare. Har haft väldigt stark molvärk I mage och vänstra äggstock.

Ringde BM idag som sa att ett plus är ett plus och att jag inte ska hålla på att testa och analysera tester. Är nu i vecka 4, dvs väldigt tidigt ich att jag skulle vänta och se.

Under dagen har jag fått lite rosa flytning när jag torkat mig och blir nu så himla ledsen och orolig om det är ett missfall på G.

Är det någon som haft liknande och som kan berätta om sin erfarenhet? Är så himla orolig :(

• Svar på tråden Hjälp :( (svagare plus)
  • svansmamman

Svagare tester i kombination med smärta och rosa flytningar/blödning är tyvärr sällan ett bra tecken. Jag hade, till skillnad från vad BM sa, testat igen med samma slags test två dagar efter det senaste. Vid en normal graviditet ska hormonerna fördubblas varannan dag vilket gör att test-strecket även bör bli starkare varannan dag. Om så inte sker skvallrar det tyvärr som regel om att det förmodligen är en kemisk graviditet alternativt missfall.

Jag håller tummarna för dig! ❤️

• Anonym (Lili)

För mig har det varit ett dåligt tecken när graviditetstesterna inte har ökat i styrka på några dagar, och det har då slutat i tidigt missfall. Jag önskar att jag hade kunnat säga något mer positivt, men så har det varit för mig. Jag hoppas dock att det är annorlunda för dig. Hjärta

• Liiiiiiively

Tack snälla ni för ert svar! Jag var på gyn idag pga väldigt stark smärta. De hittade inget men jag är ju endaat i v 4... och även hos dem plussade jag svagt. Misstanken är missfall men ska tillbaka på fre för att lämna blodprov och utesluta utomkved. Han tyckte dock allt såg fint ut idag..

Tror starkt att det är ett missfall då jag har börjat blöda mer nu under kvällen. Otroligt tråkigt och speciellt att det sker nu innan jul men vad ska man göra :(

Svar på tråden Hjälp :( (svagare plus)