Övervikt och gravid
Jag var idag hos bm för inskrivning med andra barnet och fick en chock när jag fick veta att jag väger 118 kg (178 cm lång). Har ju vetat att jag är överviktig men på bilder till exempel tycker jag inte att jag ser så här tung ut. Förväntade mig att jag skulle väga typ 100. Bm var lugn och sa att jag är ju lång och förklarade att man gör en sockerbelastning vid övervikt.
Jag har ett barn född 2021 och innan den graviditeten så tränade jag 6 gånger i veckan, åt hälsosamt och nästan aldrig godis eller snacks. Vägde 74 kg innan den graviditeten. Har alltid haft lätt att gå upp i vikt om jag inte har stenkoll hela tiden på hur jag äter. Jag äter ju inte pizza och hamburgare utan vanlig husmanskost, mycket lax och kyckling osv. Lagar i princip alltid egen mat. Visst äter ibland för mycket och en del chocklad på helgerna. Tränar fortfarande också lite grann och har även sprungit två lopp nyligen på 10 km (visst så gick jag delar av dessa men ändå). Rädd för att detta kommer påverka graviditeten. Har ni andra erfarenheter kring detta?