Psykiskt eller fysiskt?
Tror ni det här är psykiskt eller fysiskt?
Mitt blodtryck är 105/80 och min normala vilopuls 120. Jag är 35 år och kvinna. Jag får anfall ibland när mitt hjärta rusar, hela kroppen darrar och jag svettas så jag får byta kläder (jag fryser inte alls) jag kan även bli yr och få svimningskänslor. Jag blir inte rädd eller får ångest när det händer det är mest pinsamt särskilt om jag är bland folk. Högintensiv fysisk aktivitet kan trigga igång det exempelvis om jag springer till bussen. Min kondition är förövrigt usel jag kan hålla på lågintensivt hur länge som helst men så fort jag försöker öka tempot och exempelvis springa blir jag extremt andfådd, hjärtat slår så jag tror det ska ramla ut och jag svettas massor. Min gympalärare trodde jag hade astma och jag fick en remiss till sjukhuset men allt såg normalt ut.
De senaste åren har jag varit utbränd och behandlats av psykiatrin. Trots diverse mediciner blir jag inte av med den förlamande tröttheten jag har. Alla möjliga fysiska tester har gjorts men de hittar inget fel det är först nu de kollade blodtrycket. Vad tror ni min höga vilopuls beror på, utbrändhet eller något fel med hjärtat?