• Anonym (Orolig)

    Knottror i underlivet

    Jag upptäckte i somras att jag fått vad jag trodde då ett skavsår i underlivet, reflekterade inte mer över det iom att jag var i ett förhållande och hade testat mig strax innan sommaren och hade slidkatarr men inget annat.
    Nu har knottrorna blivit fler och jag börjar oroa mig att jag faktiskt har något, det kliar nämligen lite också. 
    Tog spegeln och tittade och det är små ljusa knottror som sitter väldigt tätt utspritt lite här och var. 
    Testade mig i september igen och bm sa ingenting om att något såg onormalt ut och testet visade heller inga sjukdomar. 

    Rådfrågade bm över telefon och hon menade att jag ganska nyligt testat mig, hade dessa utslag då men testet visade negativt så hon lät inte orolig. Hon rådde mig att göra klamydia/gonorré hemtest och göra en svampbehandling. Har inte fått svar än och behandlade mig med canasten som jag började blöda av och knottrorna försvann inte. 

    Mitt förhållande är slut och jag har väl tyvärr särat på benen lite för lätt utan att skydda mig ????

    När jag googlar olika sjukdomar är det inget som stämmer, eventuellt kondylom men inte riktigt det heller. Tips?

  • Svar på tråden Knottror i underlivet
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Solros) skrev 2023-12-16 19:32:48 följande:

    Mollusker kanske? 


    Nja inte när jag googlar det heller 🙈
  • Anonym (Äckliga mauri)

    I bondepraktikan kap 156 som rör kvinnors åkommor, rekommenderas varma grötomslag och åderlåtning 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Äckliga mauri) skrev 2023-12-16 20:15:56 följande:

    I bondepraktikan kap 156 som rör kvinnors åkommor, rekommenderas varma grötomslag och åderlåtning 


    får testa
  • Anonym (...)

    En del får knottror av inkontinensskydd eller bindor

  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 22:05:58 följande:

    En del får knottror av inkontinensskydd eller bindor


    Och av trosskydd
  • Anonym (Orolig)

    Man kan ju hoppas att det skulle var pga trosskydd etc men jag är tveksam då jag använder det så sällan. 

  • Anonym (...)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-12-16 22:25:01 följande:

    Man kan ju hoppas att det skulle var pga trosskydd etc men jag är tveksam då jag använder det så sällan. 


    Det var bara en tanke. Vet andra som får knottror av det. Själv brukar jag få klåda om jag inte använder ekologiska bindor och tamponger.

    Kom på att nya trosor, sköljmedel, tvättmedel också kan ge den effekten med knottror, för vissa.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 22:37:34 följande:
    Det var bara en tanke. Vet andra som får knottror av det. Själv brukar jag få klåda om jag inte använder ekologiska bindor och tamponger.

    Kom på att nya trosor, sköljmedel, tvättmedel också kan ge den effekten med knottror, för vissa.
    Tack.
    Är väl egentligen orolig att det skulle vara nån könssjukdom då jag med handen på hjärtat var rätt oförsiktig i våras. Det som bekymrar mig lite också är att de dök upp medan jag var i ett förhållande även om jag också vet att det kan ligga latent innan det bryter ut. Så frågan i så fall är om han legat med andra eller om det kommer från mig. Om det nu är en könssjukdom. 
Svar på tråden Knottror i underlivet