• noorah

Upplevde ni spökveckor?

Är i vecka 10 (9+5) och känner att illamåendet är lite mildare och brösten inte lika ömma.. Har läst om de s.k. spökveckorna då symtom plötsligt minksar/försvinner.. Har ni upplevt detta och i så fall i vilken vecka?
    Blir samtidigt lite orolig över att känna mig mindre gravid..

• Svar på tråden Upplevde ni spökveckor?
  • Maymom

Ja, runt v.10-11 har illamåendet försvunnit i båda mina graviditeter.sen har jag mått toppen till halsbränna och foglossning kommit. 
    känns ju konstigt att man inte känner något, och innan magen börjar växa och bebisen börjar sparka. Så mellan v10-15 ungefär känns det overkligt att man är gravid.

• Qaroline

Alla mina symptom försvann runt v.12, noll gravidkänsla verkligen, då vart jag lite nervös ett tag! Var på första ultraljudet i v 14 så då lugnade jag mig lite men det var ändå jobbigt att man inte kände något alls tills man började känna sparkar. Har fortfarande väldigt lite gravidsymptom, men magen växer ju och sparkarna blir hårdare och hårdare så det känns skönt! Går in i v 27 imorgon och har väl lite ?krämpor? så som mååånga toabesök dag som natt, jobbigt att sova, extremt törstig, lite halsbränna och sura uppstötningar m.m men ändå ganska smärtfritt och det är jag oerhört glad för :) Dock har jag varit förkyld i över en månad och det är ju mindre kul förståss!

Svar på tråden Upplevde ni spökveckor?