Oense om barn och ekonomi
Jag o min sambo är extremt oense om vissa saker gällande vårt barn har jag insett nu. Jag vet inte om det handlar om att vi har växt upp på olika sätt eller så men det skiljer så. Jag är uppvuxen med föräldrar som har det otroligt gott ställt. vi har tex aldrig behövt leva snålt eller haft det svårt att gå runt. Jag har alltid fått resor betalda, kläder och andra saker betalda. Däremot har det absolut inte varit på ett bortskämt sätt! Jag har fått de kläder jag behövt, men det har inte vart dyra märkes kläder utan kan ha vart gekps, hm, Lindex o så. När vi blivit äldre har vi fått tex datorer o mobiler i present men absolut inte så att vi haft det nyaste varje år utan vi har tex fått en dator under uppväxten. Jag har fått körkort o en billigare bil. Sen när jag fått eget jobb har jag fått betala lite varje månad hemma o sen när jag flyttat hemifrån hsr jag fått stå för allt. Detta har gjort att jag nu i vuxen ålder haft pengar till kontantinsats till framtida hus mm. Min sambo däremot har fått betala körkort sjölv, köpa bil, moppe sjölv för att så har deras förutsättning varit. Vi har nu en dotter och vi har inte Överdrivet bra lön men ändå helt ok. Vi tjpnar runt 40 000 kr i månaden båda 2. Jag fick tjata ganska mycket på att vi skulle månadsspara till henne sen hon föddes. Han tycker hon ska få betala körkort, moppe, köpa dator om hon vill ha det helt själv eller få spara månadspeng till det. Hon är dock bara 4 år just nu. Jag tycker det är så synd att när vi ändå har förutsättningen så kunde vi gott o väl hjälpa henne med detta i framtiden. Jag har tyckt att det varit så otroligt skönt att jag växt upp såhär o har sluppit spara o spara för att kunna köpa hus o lögenhet. det har även gjort att jag tvekar på att skaffa ett till barn då det alltid varit jag som fått köpa saker till barnet då allt alltid varit för dyrt enligt honom. Jag inser ju att det tydligen är jag som ska få köpa allt fram över.. vad anser ni om vår situation?