• Anonym (Jr)

När börja dejta på Tinder efter en separation?

Jag har nyligen blivit dumpad från en längre relation. Vi bor dock fortfarande ihop. 

När kan man börja börja nätdejta igen? Finns det någon poäng med att vänta? Det är väl bara bra om man kan få sig lite tidsfördriv, perspektiv och bekräftelse? 

• Svar på tråden När börja dejta på Tinder efter en separation?
  • Anonym (Anna)

Kommer du ens att kunna känna ngn kärlek för ngn annan än? 

är du bara ute efter sex o tidsfördriv ska du oxå berätta de för den personen 

• Anonym (M)

Jag väntade 8 veckor efter han flyttat ut. Kunde inte hålla mig längre än så. Men separationen initierades från mig och kärleken var död sedan 3-4 år. Ångrar inte beslutet, hade så kul tack vare tinder. Det är ett lätt sätt att möta folk utan att behöva gå ut på krogen tex.

• Pehrmedh
    Anonym (Jr) skrev 2023-12-15 21:42:56 följande:
    När börja dejta på Tinder efter en separation?

Jag har nyligen blivit dumpad från en längre relation. Vi bor dock fortfarande ihop. 

När kan man börja börja nätdejta igen? Finns det någon poäng med att vänta? Det är väl bara bra om man kan få sig lite tidsfördriv, perspektiv och bekräftelse? 

Är bara du själv som avgör. Finns ingen vedertagen regel.
  • Tukt

Kan och bör är väl rätt olika saker. Ofta är det nog bra att man blir färdig med det ena innan man går på det andra. Man torktummlar ju inte kläderna först och tvättar dom sedan.

• Anonym (N)

Du får ju vänta tills ni flyttat isär åtminstone. Kan bli riktigt dålig stämning annars.

• Anonym (Britt)

Tja, olika för alla. Sju år sedan vår separation, mitt initiativ, o har ännu inte gjort nåt åt saken på "dejtingsidan", haha

• Anonym (Olika)

Det gör du precis som du känner för. En del är med råge färdiga med relationen när uppbrottet är ett faktum, för andra kan det komma som en total chock och man behöver tid för att landa. 

Dejting i sig kan också vara på helt olika sätt, en del söker seriöst, andra vill mest kolla läget och få bekräftelse, åter andra söker en sidekick att ha bredvid. Bestäm vad du vill och var tydlig med det är väl ett bra ledord i dejting.

• Anonym (Frida)

Jag väntade tills vi hade flyttat isär, och det är vad jag anser är "rätt". Ibland matchade/skrev jag med killar som fortfarande bodde ihop med någon, och det tyckte jag inte var seriöst. Oftast var det nog inte det heller två år senare bor de fortfarande ihop, så han ville nog hitta någon att vänstra med... Tänk på att de du får kontakt med kommer att se att du bor ihop med någon, och bedöma dig utifrån det, så det är nog bättre att vänta, så att du inte missar någon som du hade kunnat passa jättebra ihop med.

• Anonym (Hh)

Jag blev också dumpad för inte så länge sedan och för att distrahera mig laddade jag hem tinder igen. Försökte med devisen att "för att komma över en man behöver man lägga sig under en annan". Jag är fortfarande hjärtekrossad men fysisk närhet har inte gjort annat än gott. Första gången var lite svår dock då jag visserligen var väldigt kåt men inte kunde tänka på annat än att jag aldrig mer skulle få ligga med min förra kille. 

Kanske inte det smartaste att leta efter ett nytt förhållande så nära inpå men sex ser jag inget fel i. 

Svar på tråden När börja dejta på Tinder efter en separation?