Mmamma92 skrev 2023-12-15 12:37:55 följande:
Zaro: Tack för ditt svar. Kan inte vara lätt att familjen har uteslutit dig, är det pga graviditeten? Du behöver inte svara om du inte vill. I mitt fall är jag rädd att berätta att jag är gravid igen om detta går vägen, vid min förra graviditet som endå slutade i missfall blev mina närmaste inte alls glada. Men det här är vad jag och min man vill och det är vårt liv. Jag hoppas din familj med tiden tar upp kontakten med dig igen, för visst känns det lättare att ha sin familjs stöd! Jag önskar dig allt gott! Kram
Lisa med kniven:
Tack för ditt svar. Skönt att veta att man inte är ensam att känna så fastän man inte önskar dessa känslor till någon. Jag tänkte att jag ska försöka stå ut till mitt tidiga vul, pratar med mannen dagligen och gråter ut, brukar lätta för stunden men snabbt är klumpen i bröstet och magen tillbaka.. Känner att jag inte vill prata med min närmaste familj ännu, vill hålla detta hemligt för dem tillsvidare som jag skrev tidigare blev de "arga" sist jag var gravid, det slutade dock I missfall. Jag vet inte heller hur jag har möjlighet till någon kurator här jag bor, det är ganska dåligt med sånt här i trakten men jag ska givetvis prata med min bm om detta fortsätter. Orolig är man ju alltid vid en graviditet och det har jag varit förut också när jag varit gravid men det här är på en helt ny nivå. Kan inte ens äta för denna oron gör mig illamående, dessutom har jag obehag och avsmak för ALL mat... vet inte om det är pga. Hormoner eller pga. Psyket.
Härligt att du fått se ett pickande hjärta ❤️
Det hoppas jag verkligen få se nästa vecka med.
Kram
På grund av min relation och graviditeten. Man behöver inte energitjuvar och särskilt inte när man befinner sig i en känslig period eller när det handlar om så stora livsbeslut. Du och din man har säkert bäst koll själv.
I min kommun kan man förresten gå till psykolog om man är orolig på grund av sin graviditet eller hur livet kommer bli när bebisen har kommit. Jag har precis gått på mitt första besök och de tog emot mig inom loppet av 2 veckor!