Jenka92 skrev 2023-12-14 14:12:22 följande:
Jag förstår! Vi försöker också med barn nummer två. Alla har verkligen sin kamp. När har du bim?
Jag är lite osäker. Har både appen Flo och kör med Natural Cycles.
Jag har använt Flo väldigt länge, sedan innan vi började försöka för första barnet så den har hängt med i +3 år så där har jag väldigt många reggade cykler med andra ord. Enligt den har jag BIM på söndag. Det är cykeldag 27. Detta förstår jag inte alls då min normala cykel är mellan 22 till 24 dagar, några enstaka gånger är den 25 dagar lång. Tittar jag bakåt i tiden så har jag haft 26 eller 27 dagar lång cykel 4 gånger på två år... Jag vet inte hur den räknar faktiskt.
Enligt Natural cycles har jag Bim imorgon. Först var det igår men då mensen inte kom igår flyttade den fram det till idag, och nu är den framflyttad till morgondagen efter att jag tempat imorse och inte registrerat någon mens än (antar jag) .
Jag har bara använt NC två månader så jag vågar inte helt tro på cykellängden där heller men den stämmer bättre med BIM imorgon än vad Flo säger iallafall. Dock tycker NC att det är dags att göra graviditetstest först på måndag vilket står som cykeldag 4 i nästa cykel. lite märkligt men det är kanske så länge de anser att man ska vänta.
Om jag vågar så tar jag ett testa tidigt imorgon bitti. Jag och mannen ska på en weekend lördag- söndag så det vore fantastiskt roligt att få ett glatt besked innan, men samtidigt otroligt tråkigt om det var negativt.