• Jenka92

Två positiva gravtest och ett negativt digitalt

Hejsan.

Jag gjorde insemination den 1/12 och kunde Inte hålla mig så tog ett första graviditetstest Clearblue Ultratidigt igår eftermiddag som visade ett svagt svagt streck (Bim-4). 
    Nu på morgonen tog jag ett nytt Clearblue Ultratidigt
    med morgonurin då var strecket lite tydligare. Tog även ett digitalt Clearblue Ultratidigt, som visade ?ej gravid? 
    Jag kommer nog att vänta några dagar och ta ett nytt så ev hcg blir starkare. 
    Kan man få två falska positiva? är så förvirrad..

Obs! Har också tagit Ovitrelle hormonspruta för 13 dagar sedan.. det står på FASS att den ska vara ur kroppen senast 10 dagar efter.. det kan väl inte vara den som spökar? 

vad tror ni?

• Svar på tråden Två positiva gravtest och ett negativt digitalt
  • Tusse89

De är olika känslighet i dem så därför kanske det inte syns på den digitala som är minst känslig. Här ser du skillnaden på mina två test, den undre är samma test som du tog och den övre ett från testlagret som har lägre känslighet. Vänta en dag eller två. :) 

• Jenka92

@tusse89 
    Tack för ditt svar 🙂
    jag väntar några dagar innan jag tar ett nytt test. Man blir helt knäpp av detta.. och tänker tusen tankar om att tex. Hormonsprutan sitter i fortfarande.. 
    Men samtidigt känns det lustigt att få två positiva 13 dagar efter om det inte skulle vara något..?

• Tusse89

Förstår det, måste vara jättejobbigt att vänta. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hormonsprutan om den kan sitta i länge? Har du kontakt med någon klinik som du kan rådfråga? Du kan ju pröva annars att köpa olika test-stickor från ex andra märken om du vill se om de skiljer sig? Jag fick positivt på ett digitalt idag och är på 14 dagar efter ÄL och fått negativt på de digitala innan dess:)

• Jenka92

Den ska enligt FASS vara ute ur kroppen efter 10 dagar 🙂 jag tänkte vänta till helgen och får jag fortfarande negativt på digitalt då så ringer jag kliniken på måndag. 
    Så frustrerande verkligen.. vet inte vad man ska tro på. Men är väl bara att ha is i magen och vänta till i helgen. 

Vad kul att du fick äntligen positivt där! Stort stort grattis 😀😀
    då kanske det är samma för mig förhoppningsvis att jag också får positivt på dag 14.

• Jenka92

Fortfarande ?positivt? på Clearblue Ultratidig. Något starkare streck än tidigare, men inte mycket.
    Har också mått illa 3 dagar tidigare, men nu ingenting.. har dock inte fått någon mens ännu heller.. 
    Bim på lördag/söndag dock (oregelbunden cykel).🙂

Kan det fortfarande vara så att hcg inte stegrat?
    Eller är det ett MA? Då jag inte mår illa längre?

• Juliab

Hej!

Följer! Hoppas plussen kommer! 

En fråga - hur vet man hur känsliga "vanliga" test är? Alltså hur mkt hcg de behöver för att reagera? 

• Jenka92

Hej @juliab! 🙂

Det jag gått efter är att de tidiga testen mäter 10mlu hcg. Då har jag fått positivt på tre vanliga Clearblue Ultratidigt ?manuella? som visar streck. Något lite starkare streck varje dag, men marginellt.
    Har också tagit ett digitalt Clearblue Ultratidigt son också har 10mlu känslighet. Där fick jag ?inte gravid?. 

Min första tanke var att jag är gravid men att det inte nått upp till 10mlu i hcg, men att Clearblue manuella är väldigt känsliga så därför ger dem så svaga streck. Har läst om det också och att dem tyvärr också gett felaktiga positiva resultat. Nu däremot känner jag minskat symptom och baserat på att det inte blivit någon stegring så undrar jag om det skett ett MA. Alternativt att hcg:et ökar väldigt långsamt för mig, också läst att många inte får tydliga + förrän efter bim. Så nu inväntar jag helgen och testar då istället..
    Så förvirrande!

• Juliab
    Jenka92 skrev 2023-12-14 10:47:27 följande:

Hej @juliab! 🙂

Det jag gått efter är att de tidiga testen mäter 10mlu hcg. Då har jag fått positivt på tre vanliga Clearblue Ultratidigt ?manuella? som visar streck. Något lite starkare streck varje dag, men marginellt.
    Har också tagit ett digitalt Clearblue Ultratidigt son också har 10mlu känslighet. Där fick jag ?inte gravid?. 

Min första tanke var att jag är gravid men att det inte nått upp till 10mlu i hcg, men att Clearblue manuella är väldigt känsliga så därför ger dem så svaga streck. Har läst om det också och att dem tyvärr också gett felaktiga positiva resultat. Nu däremot känner jag minskat symptom och baserat på att det inte blivit någon stegring så undrar jag om det skett ett MA. Alternativt att hcg:et ökar väldigt långsamt för mig, också läst att många inte får tydliga + förrän efter bim. Så nu inväntar jag helgen och testar då istället..
    Så förvirrande!

Ok tack för svar!

Ja så kan det förstås vara, hoppas att du får ett plus i helgen då! 

• Jenka92

Yes, håller tummarna för det.. så märkligt bara att symptom avtagit så. 

Är du också i processen?

• Juliab

Vi försöker med barn nr 2. Försökt i 6 månader nu. första gick lätt. nu inte så lätt. Jag är less. förstår att det är en piss i havet jämfört med vad andra går igenom med år av väntan och längtan och ivf. men var och en har sin egen kamp så att säga. Sitter just nu och väntar på mens och känner mig pessimistisk. Har inte vågat testa med ett tidigt test än. 

• Jenka92

Jag förstår! Vi försöker också med barn nummer två. Alla har verkligen sin kamp. När har du bim? 

• Juliab
    Jenka92 skrev 2023-12-14 14:12:22 följande:

Jag förstår! Vi försöker också med barn nummer två. Alla har verkligen sin kamp. När har du bim? 

Jag är lite osäker. Har både appen Flo och kör med Natural Cycles. 

Jag har använt  Flo väldigt länge, sedan innan vi började försöka för första barnet så den har hängt med i +3 år så där har jag väldigt många reggade cykler med andra ord. Enligt den har jag BIM på söndag. Det är cykeldag 27. Detta förstår jag inte alls då min normala cykel är mellan 22 till 24 dagar, några enstaka gånger är den 25 dagar lång. Tittar jag bakåt i tiden så har jag haft 26 eller 27 dagar lång cykel 4 gånger på två år... Jag vet inte hur den räknar faktiskt. 

Enligt Natural cycles har jag Bim imorgon. Först var det igår men då mensen inte kom igår flyttade den fram det till idag, och nu är den framflyttad till morgondagen efter att jag tempat imorse och inte registrerat någon mens än (antar jag) .

Jag har bara använt NC två månader så jag vågar inte helt tro på cykellängden där heller men den stämmer bättre med BIM imorgon än vad Flo säger iallafall. Dock tycker NC att det är dags att göra graviditetstest först på måndag vilket står som cykeldag 4 i nästa cykel. lite märkligt men det är kanske så länge de anser att man ska vänta. 

Om jag vågar så tar jag ett testa tidigt imorgon bitti. Jag och mannen ska på en weekend lördag- söndag så det vore fantastiskt roligt att få ett glatt besked innan, men samtidigt otroligt tråkigt om det var negativt. 

• Juliab
    Jenka92 skrev 2023-12-15 13:15:30 följande:

Hur har det gått? har du tagit ett test? 🙂

Testade med ett tidigt test imorse som var negativt. Jag är så besviken :( 
  • Tusse89
    Jenka92 skrev 2023-12-13 17:40:10 följande:

Den ska enligt FASS vara ute ur kroppen efter 10 dagar 🙂 jag tänkte vänta till helgen och får jag fortfarande negativt på digitalt då så ringer jag kliniken på måndag. 
    Så frustrerande verkligen.. vet inte vad man ska tro på. Men är väl bara att ha is i magen och vänta till i helgen. 

Vad kul att du fick äntligen positivt där! Stort stort grattis 😀😀
    då kanske det är samma för mig förhoppningsvis att jag också får positivt på dag 14.

tack snälla. Ja precis, håller tummarna för det!! Har du testat igen? 😌
  • Jenka92
    Tusse89 skrev 2023-12-16 07:12:35 följande:
    tack snälla. Ja precis, håller tummarna för det!! Har du testat igen? 😌

Symptom har försvunnit mer och mer? och imorse negativt på digital Clearblue😩 så tråkigt..

• Jenka92
    Juliab skrev 2023-12-15 14:07:20 följande:
    Testade med ett tidigt test imorse som var negativt. Jag är så besviken :( 
    Åh? så tufft är det.. Alla dessa negativa testet rakt i ansiktet på en..
    jag testade negativt imorse också så då är vi två. 
    Vi får tänka att det inte var vår tur denna gången, den gången det är det kommer det ha varit värt resan..🙂
  • Juliab
    Jenka92 skrev 2023-12-16 08:59:40 följande:
    Åh? så tufft är det.. Alla dessa negativa testet rakt i ansiktet på en..
    jag testade negativt imorse också så då är vi två. 
    Vi får tänka att det inte var vår tur denna gången, den gången det är det kommer det ha varit värt resan..🙂
    Vi får hoppas på bättre lycka nästa månad. 
Svar på tråden Två positiva gravtest och ett negativt digitalt