• Sunnysoda23

Ultraljud v 7+3

Hej ! 

Idag gjorde jag ett VUL men läkaren kunde inte se något tydligt ... fanns heller inga hjärtslag.

Jag frågade om det var "tomt" men hon sa "nej nej , men jag ser ett litet embryo som gömmer sig " , sedan sa hon att jag inte alls var i vecka 8 som barnmorskan räknat. 

Blev bokad på ett nytt VUL om 1 månad , men nu är jag extremt orolig... har någon upplevt samma? VAD BORDE JAG GÖRA?

• Svar på tråden Ultraljud v 7+3
  • GuldKvinnan

Åh jag förstår att du är orolig :( En hel månad står man ju inte ut att vänta på något sånt här! Vilken vecka trodde hon att du var i då? Och du vad tror du själv? Jag skulle boka ett nytt privat VUL inom 1-2 veckor! Håller verkligen tummarna :)

• Sunnysoda23

Hon trodde att jag var i vecka 6 ungefär och att det var för tidigt för att se något konkret .. enligt barnmorskan och mig är jag i 7+3. 

Jag bokar ett privat ultraljud... så nervös o orolig. Har redan berättat för syskon, 4-5 vänner och svärmor/mamma. Känner extremt jobbigt nu. 

• Anonym (Illa)
    Sunnysoda23 skrev 2023-12-12 17:38:21 följande:

Hon trodde att jag var i vecka 6 ungefär och att det var för tidigt för att se något konkret .. enligt barnmorskan och mig är jag i 7+3. 

Jag bokar ett privat ultraljud... så nervös o orolig. Har redan berättat för syskon, 4-5 vänner och svärmor/mamma. Känner extremt jobbigt nu. 

Hur gick det för dig? Har du hunnit göra något mer ultraljud?
  • Sunnysoda23

jag gjorde ett privat ultra ljud och hon började ?bete? sig konstigt , bad mig trycka på olika ställen osv. Till sist sa hon att hon inte kunde se någonting .. dvs. Inget foster/embryo ,ingen gulsäck , inga hjärtslag.

Hon avslutade med att jag förmodligen fått ett missfall (Missed abortion) 

Jag kontaktade min barnmorska direkt dom tyckte det lät konstigt och blev själv orolig och skrev en remiss till ultragyn. Där sa dom att jag skulle vänta till onsdag och då ska dom ta ett nytt ultraljud för säkerställa att det stämmer och därifrån får jag göra en medicinsk abort. 

Jag känner mig helt knäckt och förstörd med.Jag känner ingen ro och rastlöst , ingen koncentration. Dessutom måste jag gå till jobbet , vet inte hur jag ska bearbeta hela processeb. Jobbigt att dom flesta i min närhet vet om min graviditet. 

• Nojjig
    Sunnysoda23 skrev 2023-12-21 22:06:07 följande:

jag gjorde ett privat ultra ljud och hon började ?bete? sig konstigt , bad mig trycka på olika ställen osv. Till sist sa hon att hon inte kunde se någonting .. dvs. Inget foster/embryo ,ingen gulsäck , inga hjärtslag.

Hon avslutade med att jag förmodligen fått ett missfall (Missed abortion) 

Jag kontaktade min barnmorska direkt dom tyckte det lät konstigt och blev själv orolig och skrev en remiss till ultragyn. Där sa dom att jag skulle vänta till onsdag och då ska dom ta ett nytt ultraljud för säkerställa att det stämmer och därifrån får jag göra en medicinsk abort. 

Jag känner mig helt knäckt och förstörd med.Jag känner ingen ro och rastlöst , ingen koncentration. Dessutom måste jag gå till jobbet , vet inte hur jag ska bearbeta hela processeb. Jobbigt att dom flesta i min närhet vet om min graviditet. 

Beklagar verkligen!
    Missfall är tyvärr vanligt. Hoppas du har någon att prata med om dina känslor.
Svar på tråden Ultraljud v 7+3