• Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

• Svar på tråden Är han intresserad?
  • Anonym (Vill han mer?)

Fortsättning: Han skrev nyligen att han uppskattar vår kontakt då det lättar upp och gör honom glad. Vid nåt tillfälle frågade han hur det går för mig med dejtandet? Han skämtade o sa att han hinner inte träffa nån eftersom vi chattar så ofta. Varpå jag skojade tillbaka och sa att vi kan tysta ner vår konversation. Det ville han absolut inte då vår kontakt är supermysig och rolig. Så min fråga till er: tror ni han har nåt intresse för mig utöver en vänskap? Ska jag se middagen som en dejt? Jag vill inte ställa frågan om det blir pinsamt! 

• Anonym (Vill han mer?)

Ingen som vill ge sig på en gissning? 🤣

• Anonym (Annica)

Jag tror att han är intresserad, men man vet ju aldrig... Så ta det lugnt, så att du inte gör/säger något som blir jobbigt när ni ses på jobbet i fortsättningen. 

• Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Annica) skrev 2023-12-11 16:58:23 följande:

Jag tror att han är intresserad, men man vet ju aldrig... Så ta det lugnt, så att du inte gör/säger något som blir jobbigt när ni ses på jobbet i fortsättningen. 

Tack Annica! Jag är lite inne på samma spår?
  • Anonym (Hej)

Vad svarade du på middagsinbjudan då?

Berätta mer om vad ni skriver om, och skriver ni via nån jobbmail eller privat telefon osv. 

• Anonym (Problem!)

Vad menar du med att han ska påbörja sitt nya liv inom kort? Låter som uppbyggt för problem. Nyseparared och samma jobb.

• Tecum

Om jag hade agerat så hade jag varit intresserad... Så fortsätt att umgås så visar det sig snart om du är mer än en kompis.

• Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-11 18:06:00 följande:

Vad svarade du på middagsinbjudan då?

Berätta mer om vad ni skriver om, och skriver ni via nån jobbmail eller privat telefon osv. 

Vi skriver om lite allt möjligt. Träning, barn, men även större frågor om livet och olika svårigheter. Sen tackade jag ja till hans middagsinbjudan. Han har sagt att han uppskattar vår kontakt och att det ger honom energi. och då hörs vi mkt när vi inte ses på jobbet?
  • Anonym (Vill han mer?)

Han har ju frågat mig hur det går på dejtingfronten för mig osv? lite som att han fiskar. Och igår frågade han om mina planer för kvällen eller om jag hade tid att chatta. Han bor fortfarande kvar med sin blivande exfru? hon flyttar om två veckor.

• Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:28:00 följande:

Han har ju frågat mig hur det går på dejtingfronten för mig osv? lite som att han fiskar. Och igår frågade han om mina planer för kvällen eller om jag hade tid att chatta. Han bor fortfarande kvar med sin blivande exfru? hon flyttar om två veckor.

Hade släppt det direkt, ärligt talat.
Svar på tråden Är han intresserad?