• 96Anonym

Bruna flytningar V. 12

Hej på er,

Jag känner mig jätteorolig då jag imorse fick en brun flytning.. jag har i samband med det en stickande smärta, men det har jag egentligen haft under hela min graviditet. Är i vecka 12+2. 

Pratade med BM och gynakuten, men dom tar ej emot mig i och med att jag inte har en färskblödning.. blir inte lugnare av deras svar då allt dom säger är "Man vet aldrig, det kan va ett missfall". Jag behöver svar som lugnar ner mig och en förklaring på det kan betyda... 

Har någon varit med om samma sak? Betyder bruna flytningar gammalt blod från en sprucken kärl, att man haft samlag eller kanske pga att allting växer? 

Jag  ska på UL 1,5 vecka. 

• Svar på tråden Bruna flytningar V. 12
  • BeeHappy

Bruna flytningar brukar inte vara några problem som jag förstått det. Jag har haft ganska många olika blödnignar nu under min graviditet. Det är det färska illröda blodet med klumpar som man ska vara extra uppmärksam på. Brunt blod är inte en färsk/pågående blödning utan man skulle kunna se det som något positivt, någon mindre gammal blödning som behöver komma ut. 

Håller tummarna för dig. Jag vet verkligen hur påfrestande det är med blödningar och bruna flytningar. Det tar på psyket minst sagt 

• 96Anonym
    BeeHappy skrev 2023-12-08 17:47:00 följande:

Bruna flytningar brukar inte vara några problem som jag förstått det. Jag har haft ganska många olika blödnignar nu under min graviditet. Det är det färska illröda blodet med klumpar som man ska vara extra uppmärksam på. Brunt blod är inte en färsk/pågående blödning utan man skulle kunna se det som något positivt, någon mindre gammal blödning som behöver komma ut. 

Håller tummarna för dig. Jag vet verkligen hur påfrestande det är med blödningar och bruna flytningar. Det tar på psyket minst sagt 

Åhh känns så skönt att få höra att det inte är någon fara! Jag var så orolig, men har inte fått nå mera bruna flytningar så det känns lite bättre, ska försöka att inte skrämma upp mig själv. 

det är verkligen jätte påfrestande,  tack så mycket för ditt svar. 

Svar på tråden Bruna flytningar V. 12