• Karl Alexander

Därför hatar jag feminismen

Feminismen har skapat manshat, då feminismen har lagt all skuld på män medan den påstår att kvinnor är förtryckta offer som har 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

I feminismens värsta stunder påstods det att män inte ens var människor, utan djur. Och att man skulle beskatta män bara för att de var män. Den här typen av extremism framkommer bara om en ideologi får stå helt oemotsagd, vilket feminismen länge fick inom traditionell media. Många av de som jobbar inom Södermalmsmedia är själva feminister och skulle aldrig komma på tanken att kritisera eller granska sin egen ideologi.

Idag är det annorlunda, allt fler börjar ifrågasätta bilden av kvinnor som offer. Till exempel pratas det om jämställdhet, men under krigsrapporteringar snackas det bara om "kvinnor och barn". Vad hände med jämställdheten? Kan det vara så att kvinnor bara vill ha jämställdhet när de själva tjänar på det, och att män varit korkade och gått på denna manipulering i decennier?

För naturligtvis vill inte kvinnor dö i krig som män gör. De vill inte heller betala för dejter eller se till att det jobbar lika många kvinnor som män i lågstatusyrken som rörmokare och sopgubbe. Däremot vill de gärna ha vd-poster och höga löner utan att jobba för det. Det ska räcka med att dra fram offerkortet, sedan ska männen "flytta på sig" och "göra plats" så att kvinnan får gratis makt.

Sedan är det viktigt att göra skillnad på ideologi och människa. Jag hatar feminism, inte feminister.

Det har ofta hetat att män tjänar på feminismen också. Hur? På vilket sätt tjänar män på att bara lyfta fram kvinnor, att bara ge kvinnor fördelar, att bara ge kvinnor positiv särbehandling? Klart att män inte tjänar något på det.

Jag tror att mina tankar delas av många män, men att många är för fega för att säga vad de tycker öppet. Därför får man inte svara anonymt i denna tråd. Feminismen har blivit Sveriges religion, den har tagit över efter kristendomen. Det är på den nivån det ligger. Men det finns en motståndsrörelse som är trött på manipuleringen där kvinnor hela tiden försöker tillskansa sig gratis makt, eller lura män att de vill ha jämställdhet när de egentligen bara vill ha det då det passar deras egna intressen.

Upp till kamp mot feminismen, och sluta vara tysta och fega!

• Svar på tråden Därför hatar jag feminismen
  • Anonym (X)

Feminismen skapar inte manshat.

Mäns beteende skapar manshat.

Män har den största makten och de brukar den illa. De som startar krig, våldtar och mördar är oftast män. 

Män höjer andra män och män ger andra män högre lön.

Det är män som oftast köper och utnyttjar kvinnor. Det är oftast män som anser sig ha rättigheter till andra människors kroppar.

i många år och i många länder har män sett till att män får rösta, men inte kvinnor. 

Feminism uppkom på grund av mäns beteende. Hade män betett sig bra och levt jämställt hade feminismen inte funnits.

• Karl Alexander
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 09:41:54 följande:

Män har den största makten och de brukar den illa. De som startar krig, våldtar och mördar är oftast män. 

Det är män som oftast köper och utnyttjar kvinnor. Det är oftast män som anser sig ha rättigheter till andra människors kroppar.

i många år och i många länder har män sett till att män får rösta, men inte kvinnor. 

Feminism uppkom på grund av mäns beteende. Hade män betett sig bra och levt jämställt hade feminismen inte funnits.

Hur lyckades du vara anonym? Jag ställde in tråden så att det inte skulle gå att vara anonym. Är det FL som är en skitsajt, eller har jag missat något?
  • Anonym (Kalle)

OK, då vet vi.  Bara undrar, vad är Södermalmsmedia för något? Har aldrig hört detta uttryck förut.

• Karl Alexander
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 09:41:54 följande:

Klassisk feminism: allt är männens fel. Kvinnor är 100 % oskyldiga offer!

Kvinnor har den största makten eftersom de har den sexuella makten. Om du tror att män startar krig kan du kolla på hur många krig kvinnliga ledare startar. De är inte ett dugg bättre.

Att män skulle höja andra män och ge högre lön till dem finns det inga bevis för, så det är rent hittepå.

Män köper horor för att de har betydligt högre sexdrift än kvinnor.

Den ursprungliga feminismen hade ett syfte, men dagens feminism har blivit extremistisk och ensidig.
  • Anonym (Knapp)

Men vilken snedvriden bild du verkar ha på vad feminism står för. Läs på lite för att förstå värdegrunderna. Lär känna kvinnor på djupet om du vill ha en insikt i hur kvinnor upplever i vardag, yrkesliv, dejting osv. 

jag ser massor av kvinnor i lågstatusyrken och lågavlönat, det kryllar ju av kvinnor på städjobb, undersköterskor osv. 

tror du verkligen de kvinnor som får vd poster är sämre än en man hade varit på det jobbet? Forskning visar att kvinnor anstränger sig mer, engagerar sig mer osv

hur många kvinnor och barn ser du starta krig, slagsmål osv. 

på vilket sätt drabbas just du av negativt av feminism? Är det det vanliga, buhu ingen kvinna vill ligga med mig?

• Anonym (Har du koll på vad feminism är?)
    Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.[1][2][3] Vissa av rörelsens rötter kan spåras till 1700-talet och har sedan dess funnits i en rad olika gestalter. Fram till början av 1900-talet användes begreppen kvinnorörelsen[4] eller kvinnorättsrörelsen. Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormer.[5] Ordet användes även om kvinnliga egenskaper hos män.[6] Benämningen togs dock över av kvinnorörelsen vid den internationella kvinnokonferensen i Paris 1892.

Feminism och feministisk praktik tar sig mycket olika uttryck beroende på vem, var och när frågan diskuteras, vad som är problemet i samhället och hur arbetet för förändring bör se ut. Det finns många olika feministiska inriktningar, och därför kan det ofta vara mer korrekt att prata om feminismer än om feminism. Att det finns så många olika feministiska grenar visar på ett komplext ämnesområde, där olika teorier har olika uppfattningar om vad som är problemet i samhället och hur arbetet för förändring bör se ut. 
  • Karl Alexander
    Anonym (Knapp) skrev 2023-12-07 09:48:51 följande:

Men vilken snedvriden bild du verkar ha på vad feminism står för. Läs på lite för att förstå värdegrunderna. Lär känna kvinnor på djupet om du vill ha en insikt i hur kvinnor upplever i vardag, yrkesliv, dejting osv. 

jag ser massor av kvinnor i lågstatusyrken och lågavlönat, det kryllar ju av kvinnor på städjobb, undersköterskor osv. 

tror du verkligen de kvinnor som får vd poster är sämre än en man hade varit på det jobbet? Forskning visar att kvinnor anstränger sig mer, engagerar sig mer osv

hur många kvinnor och barn ser du starta krig, slagsmål osv. 

på vilket sätt drabbas just du av negativt av feminism? Är det det vanliga, buhu ingen kvinna vill ligga med mig?

Stödjobben ja, men inte skitjobben som kvinnor inte vill ha. Visst, i sällsynta fall kan du behöva städa upp folks spyor om du till exempel jobbar som städare på hotell, men det går inte att jämföra med att ta hand om folks sopor eller avlopp.

Vilken forskning visar det? Vad vi däremot vet är att företag specifikt vill ha kvinnor till olika positioner, dvs man slutar gå efter meriter och börjar gå efter kön.

Jag skrev precis varför jag avskyr feminismen. Läs igen om du inte förstår.
  • Anonym (Knapp)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 09:54:54 följande:
    Stödjobben ja, men inte skitjobben som kvinnor inte vill ha. Visst, i sällsynta fall kan du behöva städa upp folks spyor om du till exempel jobbar som städare på hotell, men det går inte att jämföra med att ta hand om folks sopor eller avlopp.

Vilken forskning visar det? Vad vi däremot vet är att företag specifikt vill ha kvinnor till olika positioner, dvs man slutar gå efter meriter och börjar gå efter kön.

Jag skrev precis varför jag avskyr feminismen. Läs igen om du inte förstår.

Prostituerade då? det är verkligen ett skitjobb som är långt mycket sämre än sopgubbe och vvs. Äckligt och farlig och förnedrande. Kan det klassa in på din lista?

varför finns det inte fler män som tar på sig nätstrumpor och läppstift och låter sig bli knullade i ändtarmen av en svettig looser?

• Anonym (anilarak)

Feministiskt partipolitiskt manshat: 

Jämställdhetsskatt=mansskatt: www.svd.se/a/a086ebfd-6639-39ee-8774-2adfb867eb03/dags-infora-jamstalldhetskatt

Wikipedia:

Under 2010-talet har flera politiker och skribenter föreslagit "mansskatt". Umeå kommuns jämställdhetsutskott föreslog 2013 en "jämställdhetsskatt" som skulle innebära högre kommunalskatt för män än kvinnor.[1] Vänsterpartiet i Östergötland anslöt sig till förslaget.[8] Krönikören Gunnar Bergdahl föreslog mansskatt i en kulturartikel i Helsingborgs Dagblad 2011.[9] Ett annat förslag presenterades av ETC-redaktören Johan Ehrenberg den 5 mars 2014, under rubriken "Dags att införa mansskatt".[10] Även Sveriges Kvinnolobby[11] och skribenterna Malin Wollin och Lady Dahmer har föreslagit mansskatt.[12][13]

sv.wikipedia.org/wiki/Mansskatt

Ett litet axplock.

Anton Schröder och Kerstin Högberg minns när de gick i åttonde klass. Under en period var killarna inte tillåtna att gå tillsammans i grupp i skolan, för att det kunde upplevas som hotfullt av tjejerna.

Det var helt bisarrt. Vi hade en engelsk­lärare där all undervisning handlade om att män förtrycker kvinnor. Vi var 14 år och kände att det var vi som var de skyldiga, säger Anton.

https://www.svd.se/a/JQlgKj/anton-18-manshat-har-blivit-normaliserat-pa-tiktok

Jag hatar inte män, tvärtom. Men det är så otroligt skönt att höra Valerie Solanas brista ut i sina tirader av manshat. kulturdelen.blogspot.com/2008/12/drmfakulteten-av-sara-stridsberg.html

• Karl Alexander
    Anonym (Knapp) skrev 2023-12-07 10:04:41 följande:

Prostituerade då? det är verkligen ett skitjobb som är långt mycket sämre än sopgubbe och vvs. Äckligt och farlig och förnedrande. Kan det klassa in på din lista?

varför finns det inte fler män som tar på sig nätstrumpor och läppstift och låter sig bli knullade i ändtarmen av en svettig looser?

Horor tjänar otroligt bra, men det beror på vilket land man kollar på. I Sverige, där marknaden är svart, är det ofta hallickarna som drar hem alla pengarna. Men i exempelvis Tyskland eller Japan, där det är lagligt, tjänar kvinnorna grova pengar på väldigt kort tid.

Och även om OnlyFans inte går att jämföra med riktiga horor så är det en miljardindustri som nästan bara kvinnor tjänar på. Många tjejer i 20-årsåldern kommer aldrig behöva jobba i hela sitt liv pga ett par år eller tre på OnlyFans. De hinner tjäna ihop miljoner under denna tid. Den möjligheten finns inte ens för män.
Svar på tråden Därför hatar jag feminismen