• Bria

Besatt av att hata mig

Vill verkligen ha råd. 
    Ett av mina barn bor heltid hos mig vill absolut inte ha kontakt m andra. 
    Finns goda skäl och eget val för ett år sen
    Övre tonåren. 
    Tyvärr har pappan hatat mig i 15år sen jag lämnade och nu har det eskalerat.
    Soc tror mig inte. 
    Ska upp om vårdnad eftersom han gör allt för att krångla. Och det.är ju barnet som drabbas.
    Efter strämningen har det eskalerat något enormt. Tilloch med mina grannar har han manipulerat in sig hos.
    Människor förstår verkligen inte hur manipulativ han är, han verkar så trevlig men i hemmet... en djävul. 
    Dessutom ny fru som inte är bättre. 
    Vill bara vara ifred. 
    Allt har även gått ut över mitt yngre barn. 
    Ja han e så bra så det måste ju vara fel på mig 

Tips på hur jag kan hantera dessa män i rätten? Och i livet så vi får lugn. 

• Svar på tråden Besatt av att hata mig
  • Anonym (Herakles)

Rent generellt så är det bästa du kan göra att hålla dig lugn och saklig. Sedan beror det ju lite på om han anklagar dig för något brottsligt eller så - då måste du ju kunna presentera motbevis. Om du visar att du är stabil, i kontroll över dina känslor och kan ta väl hand om ditt barn är det värdefullt.

• Anonym (Ulla)

Vad får ditt barn för vård/stöd? Är hen bara hemma hela tiden? 

Pappan är så klart ett stort problem, men jag hade oroat mig mer för en ungdom som isolerar sig på det viset. Säger inte soc något om det? Har de erbjudit någon hjälp? 

• Anonym (J)
    Bria skrev 2023-12-07 07:47:34 följande:
    Besatt av att hata mig

Vill verkligen ha råd. 
    Ett av mina barn bor heltid hos mig vill absolut inte ha kontakt m andra. 
    Finns goda skäl och eget val för ett år sen
    Övre tonåren. 
    Tyvärr har pappan hatat mig i 15år sen jag lämnade och nu har det eskalerat.
    Soc tror mig inte. 
    Ska upp om vårdnad eftersom han gör allt för att krångla. Och det.är ju barnet som drabbas.
    Efter strämningen har det eskalerat något enormt. Tilloch med mina grannar har han manipulerat in sig hos.
    Människor förstår verkligen inte hur manipulativ han är, han verkar så trevlig men i hemmet... en djävul. 
    Dessutom ny fru som inte är bättre. 
    Vill bara vara ifred. 
    Allt har även gått ut över mitt yngre barn. 
    Ja han e så bra så det måste ju vara fel på mig 

Tips på hur jag kan hantera dessa män i rätten? Och i livet så vi får lugn. 

Lår ditt ombud föra din talan och lägga upp en plan.
Svar på tråden Besatt av att hata mig