Varför gör en barnmorska det?
Hej! Jag satt och fundera lite. Varför gömmer barnmorska ultraljuds-skärmen från sin patient?dvs tillåter inte patient titta på skärmen.Vilka anledningar finns det och vilken anledning är den vanligaste?
Hej! Jag satt och fundera lite. Varför gömmer barnmorska ultraljuds-skärmen från sin patient?dvs tillåter inte patient titta på skärmen.Vilka anledningar finns det och vilken anledning är den vanligaste?
Här är en tanke...
Då ultraljudsskärmana är relativt små, och att de har dålig betraktningsvinkel så vinklar de skärmarna för att kunna se ordentligt på dem.
Där jag gjorde ultraljud under min senaste graviditet (Skåne) har barnmorskan sin skärm och det satt en tv på väggen som visade samma som jag fick titta på. Hon kanske bara behövde kunna se ordentligt?
De skulle få en rätt konstig arbetsställning, tror jag, om de behövde ha skärmen där patienten också ser.
För att de ska kunna se skärmen och utföra sitt jobb.