• SG1051

Hur i 17 får man nya vänner? hjälp till snälla..

Som rubriken lider undrar jag hur man får nya vänner. Jag har nu det senaste tagit avstånd från de vännerna jag har då de inte är på samma spår som mig och har olika intressen nu för tiden. Det är inte bara jag utan det är naturligt att vi glider ifrån varandra även om vi var kompisar väldigt länge. 

Jag är rätt så ung och har nyligen börjat jobba på heltid. Jag ska snart börja plugga igen och då vet jag att jag kommer få väldigt många nya vänner. Men det är nästan ett helt år kvar tills dess och jag vill gärna börja skaffa några vänner. Jag och mitt ex gjorde även slut inte för jättelänge sen så det känns extremt ensam just nu.

Vad är steget för att skaffa nya vänner? Jag festar inte då jag inte känner så många. Ska man bara ut och klubba och ta det därifrån? Eller ska man bara följa massa olika folk på sociala medier och hoppas på att vi kan bli vänner någon gång? Eller går man bara fram till folk och säger och försöker ta kontakt? Kommer massa tips gärna helt enkelt och dumförklara mig inte utan om du har erfarenhet delar gärna med dig istället! Tack i förväg!

• Svar på tråden Hur i 17 får man nya vänner? hjälp till snälla..
  • Liza13

Jag har träffat dom flesta vänner antingen i skolan, jobbet, men jag har också träffat flera vänner genom olika intressen som jag haft/har..

Så om du har någon hobby, eller intresse av något så brukar det vara ett jättebra sätt att träffa nya vänner, med samma intressen som en själv..

Då börjar man ju prata naturligt om intresset....

Ute på krogen eller socialmedia har jag aldrig träffat en kompis på..

• Lynx123

Gå en kurs i något du är intresserad av. Då är du automatiskt med människor som delar minst ett av dina intressen, så det är ju en bra start.

Svar på tråden Hur i 17 får man nya vänner? hjälp till snälla..