Riktigt jobbigt nu igen.
Min dotter som nu går i gymnasiet var för 2 veckor sedan iväg på studiebesök med skolan och därför ville hon åka till sin pappa annan dag den veckan då hon kände sig stressad inför detta. Hon har autism och ADD. Hon skrev till pappan om detta och hon skrev även redan då att hon kommer som vanligt igen nästa gång hon kommer till honom.
Nu så är det den veckan igen och enligt honom så hade de bestämt att hon skulle komma en dag tidigare denna gång eftersom han missat tid med henne. Något som de inte alls hade kommit överens om. Fast i hans värld så är saker bestämt om han säger det även om hon inte är med om det.
Hur som helst så höll han på att skriva och ringa till henne igår kväll. Han hotade med att ta upp detta med skolan att jag brister i mitt föräldraskap som hindrar dotter till umgänge med honom. Hörde även av sig till mormor om detta.
Han tycker inte dotter har nåt att säga till om utan både hon och även jag ska göra som han vill.
Han visste om att hon skulle komma idag, vilket hon både skrev för 2 veckor sedan och tidigt igår så han visste när hon skulle komma ändå så höll han på bara för att han påstod att de var överens om en dag tidigare.
Vet att dotter är tillräckligt gammal att göra som hon vill och hennes pappa beter sig som en idiot så fort det inte blir som han vill.
Ska vi alltså stå ut med detta i 2 år till? Tänker aldrig tvinga dotter till pappa när hon inte vill och han kan egentligen inte göra nåt åt det. Men fortsätter han så fort det är nåt så kanske han förlorar sin egen dotter men det tänker han inte på för då är det ju mitt fel då jag manipulerat henne. Han gör ju inget fel.