• Anonym (Hekto)

Vad hade ni för symtom? Angående kön på bebis

Gravid här för första gången och är i vecka 8. Är väldigt glad och tacksam, viktigt att poängtera att könet på bebisen är oviktigt i slutändan, är bara väldigt nyfiken på att höra om era graviditet symtom som typiskt tyder på tjej/ kille stämde överens med när ni väl fick ert barn 😊

Skriv gärna om ni känner igen dessa symtom här nedan och blev ni överraskade eller var ni tvärsäkra hela tiden.

Så mina symtom: 

Svullen mage
    Yrsel och huvudvärk
    Trött
    Upplever konstant influensa känsla typ 
    Ingen aptit och lite illamående 
    Endast sugen på kex, apelsiner och läsk 
    Klarar inte av att dricka kranvatten 
    Känslig för både parfym och svett haha
    Smärta i svanken 
    Smärta i livmoder 
    Brösten ömmar hela tiden 

Det enda positiva jag kan komma är att jag har en otrolig glow i ansiktet. 
  • Svar på tråden Vad hade ni för symtom? Angående kön på bebis
  • Anonym (gravid symptom)

Du har tydliga gravid symptom. Finns inga köns symptom.

h. mamma till 5? 

• Anonym (Myran)

Kan svara för mina 3 graviditeter.

1. graviditeten inga symtom mer än lätt spända/större bröst men kände mig inte gravid för 5 öre förens v.30 då magen började växa. Resulterade i en pojke.

2. Sjukskriven från v.7 till v.30 pga kräkningar. Fick inte behålla någonting alls. Var inlagd flertalet gånger med dropp. Tappade 15kg i vikt. Efter v.30 slutade jag kräkas men hade noll aptit. Resulterade i en tjej.

3. Som första graviditeten. Kände mig åter igen inte gravid förens jag börja känna rörelse i v.18. Magen börja i v25. Men inga som helst andra symtom. Resulterade i en tjej.

Slutsats är att symtomen är jättesvåra att tolka kön. Hade jag följt symtomen skulle sista barnet varit en pojke. Nummer två var en hemsk graviditet och trodde det hela var könsbetingat men uppenbarligen inte då. 

• Anonym (E)

Det är bara vanliga graviditetssymtom  

Man kan inte säga något om könet på bebisen med hjälp av såna symtom. . 

• elmadumle

Graviditet 1-3: fruktansvärt illamående och sjukskriven med maken hemma, rejäl mage, svullen och tung, tre flickor. Graviditet 4: minimalt illamående, ingen svullnad, bara en liten mage, mådde oförskämt bra, en pojke. 
    Så ; flickor ger illamående och kräkningar och pojkar snällare? nä betyder nog ingenting, bara något vi skojar om ibland;)

Svar på tråden Vad hade ni för symtom? Angående kön på bebis