• Orkidé 2

    Hur förlåter man sig själv …

    Vet inte hur jag ska börja och vad ska jag skriva. Önskar att mitt hjärta kunde pratar istället för mig. Har bott med min man i många år respekterat och älskat honom. Trodde hela tiden att det som fattades var barnet som vi kunde inte få men nu när vi har barnet inser jag att problemet var inte där. Han har sin temperament, han vill bestämma saker, göra som han vill. Alltid han som bråkar, skriker. Det går inte att prata eller diskutera med han om det är någon han tycker inte om. Jag är tyvärr sist på hans lista.. Hans familj ( Mamma, pappa, syskon) han räkna inte mig som familj, hans vänner och på sista plasten kommer jag. Har bott så i så många år. Ni undrar säkert varför? Det undrar jag också nu?!!  Nu när vi har barnet det känns som jag har vaknat och undrar var har jag varit alla dessa år? Jag är äldre mitt tålamod tar slut ? kroppen och själen orkar inte mer. Kan inte förlåta mig själv att jag har inte lämnat innan vi har fått barnet.. nu är svårare att leva med honom men ännu svårare att bestämma sig att börja på nytt och dela barnet med honom det vill jag inte .. 

  • Svar på tråden Hur förlåter man sig själv …
  • Anonym (Zarah)

    Det låter inte så bra förhållande om du prioriteras så. Ni kanske bör gå i parterapi eller familjeterapi? Separera? 

  • Orkidé 2

    Han vill inte prata med någon eftersom han vet att han gör mycket fel han tål inte kritik, har redan försökt allt!
    Separation? Vi har en bebis 3 månader gammal mår dålig bara när jag tänker att jag ska vara utan honom de dagarna han hos sin pappa! Känner att jag vill inte leva så här men känner mig fångad nu också! 

  • Anonym (Zarah)
    Orkidé 2 skrev 2023-12-04 22:46:14 följande:

    Han vill inte prata med någon eftersom han vet att han gör mycket fel han tål inte kritik, har redan försökt allt!
    Separation? Vi har en bebis 3 månader gammal mår dålig bara när jag tänker att jag ska vara utan honom de dagarna han hos sin pappa! Känner att jag vill inte leva så här men känner mig fångad nu också! 


    Jasså?  Jag tror ni behöver professionell hjälp. Om du känner så finns de t.ex föreldrahälsan, säkert något hos soc, en inom sjukvården. Du kanske själv kan gå o prata med någon? Så får du iallafall stöd.
  • Orkidé 2

    Har redan gjort det .. Jag är själv medveten om allt men jag kan inte bestämma mig hur och vad ska jag göra. I slutändan är det jag som måste välja hur det blir och hur vill jag leva...
    Men jag är för svag .. 

  • Anonym (M)

    Du delar redan barnet med honom. Lämna honom för barnets skull. 

  • Orkidé 2

    Jag ?tror? att om jag är kvar då kanske barnet blir bättre uppfostrad. Sen vet jag om jag är kvar kommer jag inte orkar länge då bli jag inte bra mamma heller till barnet. Det är så många tankar i mitt huvud just nu. 

Svar på tråden Hur förlåter man sig själv …