Tantiga/gubbiga namnförslag!!
Hej! Klurar på namn och hoppas någon kan komma med lite inspo! Storasyskon heter Arvid och Tyra.. söker ett mysigt gubb/tant namn! Tack på förhand! Ha de gott!
Hej! Klurar på namn och hoppas någon kan komma med lite inspo! Storasyskon heter Arvid och Tyra.. söker ett mysigt gubb/tant namn! Tack på förhand! Ha de gott!
Blev faktiskt förvånad när min 18-årige son berättade om en kompis vid namn Tage.
Väldigt svårt att föreställa sig en 18-årig Tage.
Gösta och Erling är väl också lite "svårsmält" som namn på små barn.
Asta
Bodil
Beata
Dagny
Dagmar
Eivor
Elly
Gunhild
Göta
Greta
Hilma
Hilda
Hulda
Irma
Ines
Judith
Kerstin
Laila
Märta
Runa
Rigmor
S
Tekla
Alf
Assar
Ansgar
Allan
Bert
Bertil
Brynolf
Bruno
Dan
Donald
Egon
Edvard
Eskil
Folke
Gunnar
Gösta
Göran
Göte
Helmer
Henning
Hjalmar
Ingemar
Jan
Kurt
Knut
Konrad
Marino
Ove
Rune
Runo
Sten
Sven
Sigvard
Sixten
Ture
Tage
Ulf
Yngve
Åke
Blev faktiskt förvånad när min 18-årige son berättade om en kompis vid namn Tage.
Väldigt svårt att föreställa sig en 18-årig Tage.
Gösta och Erling är väl också lite "svårsmält" som namn på små barn.
Tage har jag fått upp ögonen för på senaste efter en serie jag såg där en bebis hette Tage.. Erling var ju gulligt!
Asta
Bodil
Beata
Dagny
Dagmar
Eivor
Elly
Gunhild
Göta
Greta
Hilma
Hilda
Hulda
Irma
Ines
Judith
Kerstin
Laila
Märta
Runa
Rigmor
S
Tekla
Alf
Assar
Ansgar
Allan
Bert
Bertil
Brynolf
Bruno
Dan
Donald
Egon
Edvard
Eskil
Folke
Gunnar
Gösta
Göran
Göte
Helmer
Henning
Hjalmar
Ingemar
Jan
Kurt
Knut
Konrad
Marino
Ove
Rune
Runo
Sten
Sven
Sigvard
Sixten
Ture
Tage
Ulf
Yngve
Åke
Söker du ett namn bara för att det ska vara "gammalt" inte för att det ska passa barnet?
Min dotter heter Vilma (långt innan Skärgådsdoktorn) men det berodde på ett hörfel ...
Vi trodde att några barn ropade på sin syster Irma, innan vi vi fattade det så hade vi bestämt Vilma.Irma är ju också ett riktigt bra namn tycker jag.
Fanns inte många Vilma vid det laget, haha.
Idag går de ju 15 på dussinet och oftast med W inte V.
Förstår inte folk som döper sina barn till Arvid, Vidar eller Greta. Detta var ju verkligen namn som åldringar hade när man växte upp.
"Gamle Arvid och tant Greta".
Birgitta, ni kan kalla henne för Biggan
Knut-Arne ni kan kalla honom för Knutte
Lillemor
Bror
Allan. Bengt. Bernt. Bertil. Dag. Evert. Egil. Frank. Frej. Gusten. Herman. Holger. Helge. Ivar. Marcel. Otto. Ralf. Sune. Sture. Sixten. Verner. Valfrid.
Beda. Daga. Frigga. Greta. Gerd. Hilda. Hulda. Iris. Lilian. Ruth. Rakel. Thea. Vivian.
Spontana namnet som dök upp hos mig är Gottfrid. Hade namnsdag igår.
Förstår inte folk som döper sina barn till Arvid, Vidar eller Greta. Detta var ju verkligen namn som åldringar hade när man växte upp.
"Gamle Arvid och tant Greta".
Greger
Urban
Inga-Lill