• alexandra88919

    är det verkligen så smart?

    vågar man ta en nattpromenad nu? klockan är 23.55 och jag bor mitt ute på landet med knappt några grannar. 



    Jag har den senaste tiden mått väldigt dåligt pga vintern och kylan och har då börjat ta promenader i ungefär 1h. Och det hjälper som tusan med tankarna och måendet. 



    Men nu ligger jag här en tisdagskväll och bara mår skit. Förbannad på sambon då hans snarkande och äckliga gnisslande med tänderna inte hjälper särskilt mycket. Och funderar på om jag skulle ta en promenad på en timma.. har ju såklart reflexer precis överallt + pannlampa och ficklampa även i dagsljus och kommer då såklart ha det nu också. 



    Men är det säkert? vågar man? Tänker på alla djur och så.. lokala jägarna hade hittat en älgkalv som blivit attackerad av en varg häromdagen och även en varg som attackerat kossorna i somras, så vargar finns det. Rådjur finns de gott om också och älgar har jag inte sett några men vet att det finns. 

  • Svar på tråden är det verkligen så smart?
  • Tukt

    Det farligaste är väl om du halkar och bli liggande. Så se till att ta med telefonen. 
    Men promenader brukar hjälpa mot mycket. Så shoot! Glad

  • Auditanne

    Det är nog ganska tryggt om du bor på landet utanför allt stök och stadsbrus. Kanske lite tidigare nästa gång bara med tanke på kylan.

    Hjälper mitt mående också med långa promenader, även om det tar emot lite extra i köld och vinterklimat.

    Glöm inte att ta på dig mössa bara. Jag gick ca 1.5 mil förut och mot slutet fick jag gå in på närmaste Icabutik då huvudet mitt började svaja och kändes, mer eller mindre, som en gungbräda. 

    Packat ner min varma mössa i väskan nu till morgondagens långpromenad. Gör detsamma du vetja!

Svar på tråden är det verkligen så smart?